به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - ناظر گمركات استان گیلان : تجارت در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا باید پررنگ شود

حقیقت نیوز

ناظر گمركات استان گیلان : تجارت در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا باید پررنگ شود

تاریخ:جمعه 10 اردیبهشت 1395-12:11 ب.ظ

ناظر گمركات استان گیلان گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به سبب موقعیت خاص خود در امر تجارت باید به شكل پررنگ تری به فعالیت خود ادامه دهد.

محمد شهبازی بیان كرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا تا پایان سالجاری به شكل رسمی راه اندازی می شود.
وی اظهار كرد: مناطق ویژه و آزاد بر پیشرفت كشور و منطقه ایجاد شده هر استان تأثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: در مصوبه های هیأت دولت آیتم هایی برای مناطق ویژه تعریف می شود كه در این تعاریف مشخص می شود كه هر منطقه در چه زمینه هایی فعالیت نمایند.
وی با تأكید بر اینكه منطقه ویژه اقتصادی آستارا تا پایان سالجاری به شكل رسمی راه اندازی می شود، افزود: پررنگ تر شدن تجارت در این منطقه و اداره این منطقه با هدف بهره مندی مردم شهرستان و استان در دستور كار پیگیری قرار دارد.
شهبازی از طولانی شدن زمان راه اندازی این منطقه سخن گفت و اضافه كرد: گمرك در تعامل با سایر دستگاه ها نهایت تلاش خود را در راستای راه اندازی سریع این منطقه انجام خواهد داد.
وی در بخش دیگر سخنان خود از وضعیت استراتژیكی گمرك آستارا سخن گفت و توضیح داد: آستارا هم گمرك مرز خشكی و هم گمرك مرز آبی فعال دارد و در تجارت چمدانی جزو گمركات اول كشور می باشد.
ناظر گمركات گیلان انجام همه رویه ها را در گمرك آستارا از مزایای مهم برای بازرگانان برشمرد و خاطر نشان كرد: اولین كشتی اروپایی در سال گذشته در همین بندر پهلو گرفت و بار خود را تخلیه كرد.
وی در پایان اذعان كرد: با توجه به اینكه گمرك آستارا از قدیمی ترین گمركات كشور است در برخی از زیر ساخت ها با مشكلات اساسی مواجه است كه با پیگیری های مستمر در حال برطرف كردن آن هستیم.
در جلسه هفدهم اسفندماه 1393 هیأت وزیران و به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 ، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی آستارا به تصویب رسید.
در این جلسه دستور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در استان گیلان با حوزه فعالیت های دریایی، بندری ، صنایع و خدمات وابسته و لجستیكی و ایجاد ارزش افزوده تصویب و توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.
منطقه ویژه اقتصادی آستارا در 61 هكتار محدوده بندر چند منظوره آستارا در خشكی و شاخه های موج شكن دریایی آن اجرایی شود.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 كیلومتری غرب مركز استان گیلان و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان واقع شده و بندر این شهرستان از فروردین ماه سال 92 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز كرده است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Hunter
شنبه 18 خرداد 1398 09:38 ق.ظ
Hey there excellent website! Does running a blog like this take a massive amount work?

I have virtually no expertise in coding but I was hoping to start my own blog soon.
Anyway, if you have any suggestions or techniques for new blog owners please share.
I understand this is off topic nevertheless I just had to ask.

Many thanks!
Shoshana
یکشنبه 5 خرداد 1398 06:35 ب.ظ
Excellent article! We will be linking to this great content
on our site. Keep up the good writing.
Dee
شنبه 4 خرداد 1398 02:37 ق.ظ
What i do not realize is in reality how you're now not really much more neatly-appreciated than you might be right now.

You're very intelligent. You understand therefore considerably with regards to this topic, produced me for my
part believe it from a lot of various angles. Its like women and men are
not interested except it is something to accomplish with Woman gaga!
Your personal stuffs great. At all times handle it up!
Dick
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 06:43 ق.ظ
A fascinating discussion is worth comment. There's
no doubt that that you ought to write more on this topic, it may not be a taboo matter but usually people don't talk about such topics.
To the next! Cheers!!
http://tinyurl.com/y2zhbc3z
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 02:45 ب.ظ
I for all time emailed this website post page to all my contacts, for the reason that if like to read
it after that my friends will too.
Florene
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 02:38 ق.ظ
Hi! Quick question that's entirely off topic. Do you know how to make your site mobile
friendly? My site looks weird when viewing from my iphone 4.
I'm trying to find a theme or plugin that might be able to correct this issue.

If you have any recommendations, please share. Thank
you!
http://tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 02:37 ب.ظ
Greetings from Florida! I'm bored at work so I decided to browse your
blog on my iphone during lunch break. I love the info you present
here and can't wait to take a look when I get home. I'm shocked at how quick your blog loaded on my phone
.. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, wonderful blog!
Nicholas
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 11:53 ب.ظ
We are a bunch of volunteers and opening a brand new
scheme in our community. Your website provided us with
useful info to work on. You have performed an impressive task and our entire
community shall be grateful to you.
Hugo
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 10:42 ق.ظ
I do believe all the concepts you have presented in your post.
They are very convincing and can certainly work. Still, the posts are too brief for beginners.
May just you please extend them a little from subsequent
time? Thank you for the post.
Florentina
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 04:17 ق.ظ
Does your site have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to shoot you an email.

I've got some suggestions for your blog you might be interested in hearing.
Either way, great website and I look forward to seeing it expand over time.
Umanizzare
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 10:37 ق.ظ
Nice blog here! Also your web site loads up very fast!
What web host are you using? Can I get your affiliate
link to your host? I wish my website loaded up as quickly as yours lol
Geri
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 10:26 ق.ظ
Excellent blog right here! Also your web site so much
up very fast! What host are you the use of? Can I am getting your affiliate link for your host?
I desire my site loaded up as quickly as yours lol
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 04:05 ب.ظ
My relatives all the time say that I am
wasting my time here at web, except I know I am
getting knowledge daily by reading such fastidious articles.
tinyurl.com
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 10:29 ب.ظ
Do you mind if I quote a couple of your articles as long as
I provide credit and sources back to your weblog?
My blog is in the exact same niche as yours and my visitors would really benefit from a lot of the information you present here.
Please let me know if this alright with you. Regards!
Kléber Leite
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 05:39 ب.ظ
Nice post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Extremely useful information specially the last part :) I care for such information much.

I was seeking this particular information for a very long time.
Thank you and good luck.
Vickey
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 12:46 ق.ظ
Asking questions are really good thing if you are not understanding anything
fully, except this paragraph presents fastidious understanding yet.
Carlos Magno Nunes Barcelos
جمعه 6 اردیبهشت 1398 11:59 ب.ظ
Simply wish to say your article is as astounding.
The clearness to your submit is just great and i can think you
are a professional in this subject. Fine together with your permission allow me to take
hold of your feed to keep up to date with drawing close post.

Thank you 1,000,000 and please continue the enjoyable work.
Leandro Martins de Almeida
جمعه 6 اردیبهشت 1398 07:30 ق.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your blog.
It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here and visit
more often. Did you hire out a designer to create your theme?

Great work!
Shani
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 04:07 ب.ظ
Great blog! Is your theme custom made or did you download it from
somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out.
Please let me know where you got your theme. Thanks
http://tinyurl.com/y2zrsufp
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 03:54 ق.ظ
Hello, i believe that i saw you visited my site thus i
came to return the prefer?.I am attempting to find issues to enhance
my site!I suppose its good enough to use a few of
your ideas!!
http://tinyurl.com/
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:31 ب.ظ
Hello, I enjoy reading through your article post.
I like to write a little comment to support you.
http://tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 09:24 ب.ظ
I'm curious to find out what blog system you have
been utilizing? I'm experiencing some small security issues
with my latest website and I would like to find something more risk-free.

Do you have any recommendations?
http://tinyurl.com/y3ywaljr
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 05:12 ب.ظ
Undeniably believe that which you said. Your favorite justification appeared to be on the
net the easiest thing to be aware of. I say to you, I definitely get annoyed while people consider worries
that they just don't know about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the whole thing without having side-effects ,
people could take a signal. Will likely be back to
get more. Thanks
Carlos Magno Nunes Barcelos
پنجشنبه 29 فروردین 1398 01:33 ب.ظ
What's up it's me, I am also visiting this web page daily, this website is truly fastidious and the people are genuinely sharing pleasant thoughts.
Leandro Martins de Almeida
سه شنبه 27 فروردین 1398 08:43 ق.ظ
Saved as a favorite, I like your blog!
Maurine
جمعه 23 فروردین 1398 06:38 ب.ظ
This excellent website definitely has all of the info I needed concerning this
subject and didn't know who to ask.
Roxie
جمعه 23 فروردین 1398 05:39 ق.ظ
Thanks to my father who told me regarding this blog, this website is actually awesome.
tinyurl.com
پنجشنبه 22 فروردین 1398 08:41 ق.ظ
I'll right away grasp your rss feed as I can not find your
email subscription link or newsletter service.
Do you have any? Kindly let me realize in order that I could
subscribe. Thanks.
http://tinyurl.com/y4f2nx4y
یکشنبه 18 فروردین 1398 05:31 ب.ظ
Awesome post.
Henry
دوشنبه 12 فروردین 1398 09:49 ق.ظ
If some one wants to be updated with latest technologies therefore he must be visit this web
site and be up to date everyday.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo