به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - تیمار و رهاسازی بوتیمار مصدوم در آستارا

حقیقت نیوز

تیمار و رهاسازی بوتیمار مصدوم در آستارا

تاریخ:چهارشنبه 29 شهریور 1396-02:59 ب.ظ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک قطعه پرنده بوتیمار مصدوم پس از مداوا در برکه پاسگاه محیط بانی تالاب استیل، به طبیعت این شهرستان بازگردانده شد.

محمد رضا روشنی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده از ناحیه بال مصدوم و توسط یک دوستدار محیط زیست در حاشیه جاده آستارا به رشت، کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود.
وی با اشاره به اینکه این پرنده به مدت یک هفته در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل تحت مداوا قرار گرفت، اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل مهاجرت پرندگان، مردم در صورت مشاهده هرگونه پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی و اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
وی با تقدیر از تلاش ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست آستارا در پایگاه اورژانس محیط‌ زیست این شهرستان، گفت: این مرکز درمانی با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی، فعال است و پرندگانی نظیر پلیکان، قو، شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن مورد درمان قرار می گیرند.
بوتیمار در مناطقی با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده و در باتلاق های پردرخت و نزدیک آب، آشیانه می سازد و زندگی می کند.
بوتیمار یا غم خورک، آهسته و به دشواری و در ارتفاعی کم پرواز و گردن خود را هنگام پرواز جمع می کند و به هنگام خطر، بی حرکت می ایستد؛ بوتیمار از مرغان افسانه ای ادبیات پارسی است که به تنگ چشمی و بخیلی آوازه دارد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Shella
دوشنبه 20 خرداد 1398 03:51 ب.ظ
Nice post. I used to be checking continuously this weblog and I'm inspired!

Very helpful info specifically the final phase :)
I maintain such info much. I used to be looking for this certain information for a long time.
Thanks and good luck.
hamilton dias de souza
یکشنبه 19 خرداد 1398 07:51 ب.ظ
I really like what you guys are usually up too. This kind of clever work and reporting!
Keep up the good works guys I've added you guys to my blogroll.
Leandro Martins de Almeida
جمعه 17 خرداد 1398 11:03 ب.ظ
Greetings! Very helpful advice in this particular post! It is the little changes
that produce the most significant changes. Many thanks
for sharing!
Leandro Martins de Almeida
جمعه 17 خرداد 1398 04:42 ب.ظ
Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it
is really informative. I'm gonna watch out for brussels.
I'll be grateful if you continue this in future. A lot of people will be benefited from
your writing. Cheers!
https://tinyurl.com/y5uk5aob
پنجشنبه 16 خرداد 1398 03:50 ب.ظ
Hi there, I would like to subscribe for this
webpage to get most up-to-date updates, so where can i do it please help.
tinyurl.com
چهارشنبه 15 خرداد 1398 04:53 ب.ظ
It's an amazing paragraph in favor of all the internet visitors; they will take benefit
from it I am sure.
tinyurl.com
سه شنبه 14 خرداد 1398 09:09 ب.ظ
Good post. I'm experiencing some of these issues as well..
Monte
پنجشنبه 9 خرداد 1398 03:21 ق.ظ
Hi there! I could have sworn I've visited this website before but
after browsing through many of the articles I realized it's new to me.
Regardless, I'm certainly happy I found it and I'll be book-marking
it and checking back regularly!
tinyurl.com
پنجشنبه 9 خرداد 1398 12:08 ق.ظ
Hi there, I log on to your blogs regularly. Your story-telling style is witty, keep up the good work!
tinyurl.com
چهارشنبه 8 خرداد 1398 11:35 ق.ظ
Oh my goodness! Impressive article dude! Thanks,
However I am encountering problems with your RSS. I don't understand the
reason why I am unable to subscribe to it. Is there anybody
else having similar RSS problems? Anyone who knows the answer will you
kindly respond? Thanks!!
Klefer
سه شنبه 7 خرداد 1398 08:49 ق.ظ
Simply desire to say your article is as amazing.
The clearness in your post is simply great and i can assume you are an expert on this subject.
Fine with your permission let me to grab your RSS feed to
keep up to date with forthcoming post. Thanks a
million and please carry on the gratifying work.
Clyde
یکشنبه 5 خرداد 1398 08:00 ق.ظ
Keep on writing, great job!
Israel
شنبه 4 خرداد 1398 08:34 ب.ظ
Hello, Neat post. There's an issue together with your web site
in internet explorer, may test this? IE nonetheless
is the market chief and a large portion of other people will miss your magnificent writing due
to this problem.
http://tinyurl.com/y5c3x2o3
شنبه 4 خرداد 1398 03:17 ب.ظ
Thank you for every other great article. Where else could
anybody get that kind of info in such an ideal method of writing?
I've a presentation next week, and I'm at the look for such information.
Bryce
پنجشنبه 2 خرداد 1398 03:36 ق.ظ
I really like what you guys are usually up too. Such clever
work and reporting! Keep up the superb works guys I've included you guys to my personal blogroll.
Ina
شنبه 28 اردیبهشت 1398 10:32 ق.ظ
Right now it looks like BlogEngine is the top blogging platform out there
right now. (from what I've read) Is that what you're using on your blog?
tinyurl.com
شنبه 28 اردیبهشت 1398 04:54 ق.ظ
fantastic put up, very informative. I'm wondering why the opposite experts of this sector do not notice
this. You should continue your writing. I'm sure, you have a great readers' base already!
Edwin
جمعه 27 اردیبهشت 1398 02:01 ب.ظ
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this write-up and the
rest of the site is extremely good.
tinyurl.com
جمعه 27 اردیبهشت 1398 11:18 ق.ظ
Thanks for some other informative web site. The place else may I am getting that
kind of information written in such a perfect method?

I have a venture that I'm just now working on, and I've been at the glance out for such information.
tinyurl.com
جمعه 27 اردیبهشت 1398 04:49 ق.ظ
I have been surfing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting
article like yours. It's pretty worth enough for me.

In my opinion, if all webmasters and bloggers made good content as you
did, the internet will be much more useful than ever before.
http://tinyurl.com/yyak77k8
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 06:47 ب.ظ
Excellent post. Keep posting such kind of info on your blog.
Im really impressed by your blog.
Hey there, You have done a fantastic job. I
will certainly digg it and individually suggest to my friends.
I am sure they'll be benefited from this web site.
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 04:52 ب.ظ
Definitely believe that which you said. Your favorite reason seemed to be on the net the
simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they plainly do not
know about. You managed to hit the nail upon the top
as well as defined out the whole thing without having
side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more.
Thanks
Umanizzare
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 07:49 ق.ظ
If you want to grow your experience simply keep visiting this web
site and be updated with the newest news update posted here.
Marjorie
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 09:52 ق.ظ
This web site really has all of the information and facts I needed concerning
this subject and didn't know who to ask.
Mahalia
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 02:19 ق.ظ
I've learn several excellent stuff here. Certainly price bookmarking for revisiting.
I wonder how so much effort you put to create this type of
great informative web site.
hamilton dias de souza
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 08:58 ب.ظ
I all the time emailed this blog post page to all my contacts,
as if like to read it then my friends will too.
Felisha
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 06:50 ق.ظ
I was suggested this web site by my cousin. I'm now not sure
whether this put up is written by way of him as nobody else recognize such detailed approximately
my problem. You're amazing! Thanks!
Mario Celso Lopes
شنبه 14 اردیبهشت 1398 09:33 ق.ظ
I could not resist commenting. Exceptionally well written!
http://tinyurl.com/
جمعه 13 اردیبهشت 1398 04:32 ب.ظ
If you wish for to take a great deal from this piece of
writing then you have to apply these methods to your won web site.
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 11:19 ب.ظ
Hello! I could have sworn I've visited this blog before but after browsing through a few of the posts I
realized it's new to me. Nonetheless, I'm definitely delighted I found it and
I'll be book-marking it and checking back often!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo