تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - تاسیس استان تالشان ( استان خزر )

حقیقت نیوز

تاسیس استان تالشان ( استان خزر )

تاریخ:دوشنبه 20 فروردین 1397-12:50 ب.ظ

خداوند وضعیت هیچ قوم و گروهی از انسانها را دگرگون نمی کند مگر آنکه خود بخواهند ..

سوره رعد - آیه ۱۱

ما شرایط این نظریه رو سنجیدم و بنابر واقعیات اجتماعی این موارد رو ذکر میکنیم.

مناطق پیشنهادی ما برای تاسیس استان جدید تالشان یا خزر بنابر تقسیمات فعلی( به مركزیت شهرستان تالش )

  1. شهرستان تالش
  2. شهرستان بندر آستارا
  3. شهرستان رضوانشهر
  4. شهرستان فومن
  5. شهرستان ماسال
  6. شهرستان نمین
  7.  شهرستان خلخال
  8. شهرستان صومعه سرا

جمعیت کلی این مناطق بالغ بر  1میلیون و دویست هزار نفر میباشد و از حیث جمعیت با استانهای ایلام،  کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی و سمنان برابری یا بر آنها ارجحیت دارد.

تقسیمات جدیدپشنهادی  طبق نظر ما استان تالشان یا خزر

1. شهرستان تالش  مركز استان پشنهادی تالشان یا خزر
2. شهرستان بندر آستارا
3. شهرستان رضوانشهر
4. شهرستان فومن
5. شهرستان ماسال
6. شهرستان نمین
7. شهرستان شفت
8. شهرستان جدید اسالم
9. شهرستان جدید حویق
10. شهرستان جدید پره سر
11-شهرستان خلخال
12-شهرستان صومعه سرا
13-شهر لیسار
14-شهر لوندویل
15-ایحادشهرستان خطبه سرا و شیرابادولیسار قطب گردشگری و سیاسی استان  تالشان یا خزرو محل تاسیس مركز استان با استانداردهای جهانی


16-ایجادشهرهای جدید بو یژه جوكندان و حیران وعنبران و....

این استان جدید، دارای مرز بین المللی با جمهوری آذربایجان و همجوار با استان گیلان ، اردبیل و زنجان خواهد بود و با پتانسیل نیروی انسانی و كشاورزی و دامپروری و منابع طبیعی و دریا و ساحل و جنگل ها  و رود خانه ها با تاسیس استان جدید و مدیریت كلان در این استان به قطب گردشگری  و توریستی  و اقتصادی در ایران تبدیل خواهد شد..تاسیس منطقه آزاد آستارا  و تالش  و تاسیس بندر در تالش  و رضوانشهر 

بابهترین ارزوها برای  مردم استان جدید پیشنهادی تالشان (خزر)

 اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق  و نویسنده كتاب  سرگذشت تالشان astarao@yahoo.com  منبع : سایت  درد نیوز :dardnews.ir

توضیج : ما معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه هستیم.. مشكلی با هیچ قوم و مذهبی یا مرامی نداریم و فقط می خواهیم غرب گیلان و نمین و خلخال كه ریشه تالشان دارنند از محرومیت در بیاید


از آنجایی که استان شدن یک منطقه در مرحله اول مربوط به وزارت کشور است ، از همه تالشان خواهشمندیم تقاضاهای خود را برای استان شدن منطقه تالش از طریق سایت و ایمیل وزارت کشور برای وزارت کشور ارسال کنند تا به آگاهی وزیر کشور آقای دکتر رحمانی فضلی برسد ... پیشاپیش از توجه ایشان به این موضوع و خواسته تالشان سپاس گزاریم ... 

ارسال درخواست ها ...

 به امید تحقق یافتن خواسته های تالشان ... 

سایت وزارت کشور

ایمیل وزارت کشور :  





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Millie
دوشنبه 5 فروردین 1398 03:04 ق.ظ
Hello, I do think your site could be having internet browser compatibility
problems. When I look at your blog in Safari, it looks fine however, if opening in IE, it has
some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a
quick heads up! Apart from that, wonderful website!
Leia
شنبه 3 فروردین 1398 06:34 ب.ظ
I don't even understand how I stopped up here, but I
thought this put up was good. I do not recognize who you're however definitely you're
going to a well-known blogger in case you aren't already.

Cheers!
tinyurl.com
شنبه 3 فروردین 1398 04:51 ب.ظ
What's up, after reading this remarkable piece of writing i am too happy to share my know-how
here with mates.
tinyurl.com
جمعه 2 فروردین 1398 03:02 ب.ظ
Wonderful article! That is the kind of information that are meant to be shared
across the net. Shame on the seek engines for not positioning this
put up upper! Come on over and visit my site .
Thanks =)
tinyurl.com
پنجشنبه 1 فروردین 1398 03:37 ب.ظ
You need to be a part of a contest for one of the greatest sites
on the internet. I will recommend this blog!
tinyurl.com
پنجشنبه 1 فروردین 1398 02:24 ق.ظ
Hola! I've been following your web site for a while now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Humble Tx!
Just wanted to say keep up the great job!
Oliver
چهارشنبه 29 اسفند 1397 04:02 ب.ظ
Very shortly this web site will be famous among all blog viewers,
due to it's nice posts
Kléber Leite
دوشنبه 27 اسفند 1397 05:07 ق.ظ
Hello, all is going well here and ofcourse every one is sharing information, that's in fact fine, keep up writing.
Carmen
دوشنبه 27 اسفند 1397 04:54 ق.ظ
It's an amazing paragraph for all the internet people; they will take benefit from it I am sure.
bit.ly
یکشنبه 26 اسفند 1397 09:18 ق.ظ
Gasoline fire additionally retains working in power outages.
Grupo Coral
جمعه 24 اسفند 1397 06:53 ب.ظ
It's an remarkable piece of writing in support of all
the online viewers; they will take benefit from it I am sure.
Launa
چهارشنبه 22 اسفند 1397 03:50 ب.ظ
Link exchange is nothing else however it is just placing the
other person's weblog link on your page at appropriate place and other person will also do similar in favor of
you.
Ebony
چهارشنبه 22 اسفند 1397 04:18 ق.ظ
I do not even know how I ended up here, but I thought
this post was good. I do not know who you are but definitely you're going to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!
Britt
سه شنبه 21 اسفند 1397 10:10 ق.ظ
I have been surfing on-line greater than three hours as of late, yet I never found any fascinating
article like yours. It's pretty price sufficient for me.
Personally, if all website owners and bloggers made good content material as you
did, the net might be a lot more useful than ever before.
Micheal
شنبه 18 اسفند 1397 09:13 ب.ظ
Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that
I get in fact enjoyed account your blog posts. Any way I'll be
subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.
Beulah
جمعه 17 اسفند 1397 02:01 ق.ظ
First of all I would like to say excellent blog! I had a quick question that I'd
like to ask if you do not mind. I was curious to know how you center yourself and clear your mind
before writing. I've had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out there.
I truly do take pleasure in writing however
it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just trying to figure out
how to begin. Any recommendations or tips? Appreciate it!
Maximo
پنجشنبه 16 اسفند 1397 01:12 ب.ظ
You are so cool! I do not believe I've read through
anything like that before. So wonderful to discover somebody with some genuine thoughts on this subject.
Really.. thanks for starting this up. This web site is one thing that is required on the web, someone with a little originality!
Gabrielle
جمعه 10 اسفند 1397 12:49 ق.ظ
I think everything said was actually very reasonable.
However, what about this? what if you were to write a awesome post title?
I mean, I don't want to tell you how to run your website, however what if you added a post title to maybe get folk's attention? I
mean آستارا نیوز - تاسیس استان تالشان ( استان خزر ) is kinda vanilla.

You ought to peek at Yahoo's home page and see how they write post titles to get people to open the
links. You might try adding a video or a pic or two
to get readers interested about what you've got to say. Just my opinion, it might make your blog
a little bit more interesting.
Zack
دوشنبه 6 اسفند 1397 11:50 ب.ظ
of course like your web site but you have to test the spelling on quite a few of
your posts. Several of them are rife with spelling
issues and I to find it very troublesome to inform
the reality then again I will certainly come again again.
Isabell
دوشنبه 6 اسفند 1397 08:08 ق.ظ
Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall look of your website is magnificent, let alone the content!
Imogene
چهارشنبه 1 اسفند 1397 10:08 ب.ظ
Hi, i think that i saw you visited my website thus i came to
“return the favor”.I am trying to find things
to improve my web site!I suppose its ok to use a few of your ideas!!
https://bit.ly/2V6EJpc
چهارشنبه 1 اسفند 1397 04:01 ق.ظ
Hi to all, how is all, I think every one is getting more from this web site, and your views are fastidious
in favor of new viewers.
Jonathon
سه شنبه 30 بهمن 1397 05:25 ق.ظ
Thanks on your curiosity in Funding Recommendation.
https://www.yelp.com/biz/albany-towing-services-albany
دوشنبه 29 بهمن 1397 04:45 ق.ظ
Highway accidents can fully harm a car.
Demi
چهارشنبه 24 بهمن 1397 07:01 ب.ظ
Now it's time to choose your specific investments.
Rochell
چهارشنبه 24 بهمن 1397 06:31 ق.ظ
Traders do pay direct and indirect costs.
Ginger
دوشنبه 22 بهمن 1397 05:18 ق.ظ
And this is an funding threat price taking.
brazilian steakhouse tacoma
پنجشنبه 11 بهمن 1397 04:39 ب.ظ
I'm gone to say to my little brother, that he should also visit this
weblog on regular basis to obtain updated from newest information.
Drew
یکشنبه 7 بهمن 1397 07:08 ب.ظ
All sorts of investments come with certain risks.
Agustin
جمعه 5 بهمن 1397 04:23 ق.ظ
Hi there every one, here every person is sharing these knowledge, so
it's fastidious to read this webpage, and I used to go to see this weblog daily.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo