تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - امام جمعه آستارا: شوراهای اسلامی به جای ایجاد مشکل، آن را برطرف کنند

حقیقت نیوز

امام جمعه آستارا: شوراهای اسلامی به جای ایجاد مشکل، آن را برطرف کنند

تاریخ:پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397-06:42 ب.ظ

امام جمعه آستارا گفت: اعضای شوراهای اسلامی در این شهرستان از موقعیت خود به عنوان ابزاری برای فشار به دیگران استفاده نکنند و به جای ایجاد مشکل و مانع، برای رفع و حل مشکلات و مسائل مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز پنجشنبه در همایش تجلیل از شوراهای فعال آستارا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان افزود: منیت و خودبرتربینی، مانع خدمت به مردم است و اگر همفکری و تعامل لازم بین شوراها به وجود نیاید، توسعه شهری ممکن نخواهد شد و گاه شوراها آنچنان مشکلی ایجاد می کنند که به شورای دیگری برای حل مشکل آنها نیاز پیدا می شود.
وی بیان کرد: استفاده از کارهای غیرشرعی و ناروا در تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی در شهر آستارا بسیار ناراحت کننده و قابل انتقاد بود و برخی برای ورود به نهاد شورای اسلامی، با استفاده از موسیقی و حرکات نامناسب، کارهای غیراسلامی از خود نشان دادند.
وی ادامه داد: نباید حرام خدا را به خاطر رسیدن به مسئولیت، حلال کنیم و همواره باید رضایت خدا را مدنظر داشته و آگاه باشیم که فرصت ها می گذرد و اگر کار نکنید، مردم به شما رای نخواهند داد.
حافظ نیا اظهار کرد: برخی از شوراهای اسلامی در شهرستان آستارا خوب کار می کنند و برخی به طور متوسط به وظایف خود عمل می کنند و برخی دیگر هرگز برای مردم کار و خدمتی نشان نمی دهند.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوم و منطقه آزاد تجاری مطالبه مردم این شهرستان است و پیگیری قانونی آن باید از استانداری شروع شود و من نیز تلاش می کنم.
ولی داداشی افزود: اولین اسکله بخش خصوصی کشور در آستارا فعال است و این شهرستان به خط تجارت جهانی متصل خواهد شد و شوراهای اسلامی باید برای رفع اختلاف بخش های دولتی و مردم، نقش ایفا کنند و در صورت تعامل لازم، در چند سال آینده مشکلی به نام بیکاری در آستارا نخواهیم داشت.
وی اظهار کرد: پنج هزار تن قیر از وزارت نفت برای آسفالت راه های روستاهای آستارا تامین و راه هایی که زیرسازی شده، باید با استفاده از آن آسفالت شود.
فرماندار آستارا نیز در این همایش، نبود برنامه در شوراهای اسلامی را بزرگترین مشکل آنها دانست و اعضای این نهادهای مدنی را به برنامه ریزی جامع، اولویت بندی امور و کار اصولی جهت خدمت به مردم دعوت کرد.
یونس رنجکش گفت: دولت با اعتماد به دهیاری ها و شوراهای اسلامی، اعتبارات دهیاری ها را به طور مستقیم به حساب آنها واریز می کند و در دولت یازدهم، مبالغ واریزی به حساب دهیاری ها در قیاس با دولت گذشته حدود 10 برابر افزایش یافته و شوراها باید در مقابل این عزم جدی دولت، به مردم خدمت کنند.
عباس جاذب دادستان عمومی و انقلاب آستارا در این همایش با اشاره به تجاوز مکرر به جنگل ها و مراتع، مداخله و فرهنگ سازی شوراها برای مقابله با این جرم محرز را خواستار شد و شوراها را به مطالعه قوانین شوراها و قوانین قضایی مرتبط با شورا و امور مردم توصیه کرد.
سرهنگ رسول عزیزی فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز با اشاره به افزایش تدریجی جمعیت شهری، همکاری شوراها با پلیس را برای مدیریت شهرها خواستار شد.
پاشا سماپور رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این همایش با شرح وظایف بخش های دولتی در قبال شوراها و مردم، همکاری بیشتر دولت و شوراهای اسلامی را برای توسعه عمران شهرها و روستاها خواستار شد.
وی گفت: آب و هوا و ظرفیت های گردشگری آستارا علاج بسیاری از دردهای جسمی و روحی مردم است و باید با همکاری بیشتر و طرح برنامه های قابل اجرا، زمینه استفاده بیشتر از قابلیت های منحصر بفرد این شهرستان را برای توسعه و آبادانی بیشتر فراهم کنیم.
در پایان با اهدای هدایایی از 10 نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان آستارا تجلیل شد.
نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی است و آئین آن در آستارا با تاخیر برگزار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Jere
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 09:36 ب.ظ
Hi there to all, the contents present at this web page are truly
amazing for people experience, well, keep up the good work
fellows.
tinyurl.com
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 12:29 ب.ظ
I constantly spent my half an hour to read this
web site's posts daily along with a cup of
coffee.
Willis
شنبه 28 اردیبهشت 1398 06:09 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the
video to make your point. You obviously know what youre talking
about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something
enlightening to read?
Judson
جمعه 27 اردیبهشت 1398 11:47 ق.ظ
Hi! I know this is kind of off-topic but I needed to ask.
Does running a well-established blog like yours require a lot of work?
I'm brand new to operating a blog but I do write in my diary daily.
I'd like to start a blog so I can share my own experience and
views online. Please let me know if you have any kind of suggestions
or tips for brand new aspiring bloggers. Appreciate it!
tinyurl.com
جمعه 27 اردیبهشت 1398 09:16 ق.ظ
Admiring the time and energy you put into your site and detailed information you offer.
It's great to come across a blog every once in a while
that isn't the same unwanted rehashed information.
Great read! I've bookmarked your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
http://tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 06:25 ق.ظ
Hello my family member! I want to say that this article is awesome, great written and come with approximately
all important infos. I'd like to look more posts like this .
Jon
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 06:16 ب.ظ
Thanks for your marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you're a great author.
I will remember to bookmark your blog and will eventually come back later in life.
I want to encourage continue your great posts, have a nice
evening!
Belen
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 01:06 ب.ظ
Hello, of course this article is actually good and I have learned lot of things from it on the topic of
blogging. thanks.
tinyurl.com
شنبه 21 اردیبهشت 1398 11:02 ب.ظ
Fantastic items from you, man. I've be mindful your
stuff prior to and you're simply extremely excellent. I really
like what you have got right here, really like
what you're stating and the way through which you are saying it.
You are making it enjoyable and you continue to care for to stay it wise.
I can't wait to read much more from you. That is actually a tremendous website.
Eloisa
شنبه 21 اردیبهشت 1398 06:01 ق.ظ
Definitely believe that which you stated.
Your favorite reason seemed to be on the internet the easiest thing to be aware of.
I say to you, I definitely get annoyed while people think about worries that they just do not know about.
You managed to hit the nail upon the top and defined out the
whole thing without having side effect , people could take a signal.
Will likely be back to get more. Thanks
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 05:32 ق.ظ
We're a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your site offered us with valuable info to work on. You've
done an impressive job and our whole community
will be grateful to you.
Trudi
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 11:40 ب.ظ
Thanks for sharing your thoughts about ig. Regards
Latia
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 02:39 ب.ظ
I've been exploring for a bit for any high quality articles or blog posts on this sort of space .
Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this web
site. Reading this information So i am satisfied to express that I've a very good
uncanny feeling I came upon exactly what I needed. I so much for sure will make
certain to don?t fail to remember this web site and give it a look
regularly.
Jovita
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 04:49 ق.ظ
Thanks for every other fantastic post. Where else may anyone get
that kind of information in such a perfect approach of writing?
I've a presentation next week, and I am at the search for such info.
Grupo Coral
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 03:56 ب.ظ
Howdy! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
Is it hard to set up your own blog? I'm not very techincal but I can figure things out pretty fast.
I'm thinking about creating my own but I'm not sure where to
start. Do you have any points or suggestions? Appreciate it
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 01:33 ب.ظ
Hello, I read your blogs like every week. Your story-telling style is witty, keep it up!
Ella
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 11:07 ق.ظ
Admiring the time and energy you put into your blog and detailed information you present.

It's awesome to come across a blog every once in a while that isn't the same
unwanted rehashed material. Excellent read! I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.
http://tinyurl.com/y2t9s229 http://tinyurl.com/yytnmdbe http://tinyurl.com/y6d6h6tk http://tinyurl.com/y3pxn23p http://tinyurl.com/yyt9hz8v http://tinyurl.com/y4ujuktd http://tinyurl.com/y3gx3szt http://tinyurl.com/y6gc5sfv Americo Amadeu Filho
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 06:44 ق.ظ
What's Going down i'm new to this, I stumbled upon this I
have found It absolutely helpful and it has helped
me out loads. I am hoping to contribute & aid other customers like
its helped me. Great job.
tinyurl.com
شنبه 14 اردیبهشت 1398 02:51 ب.ظ
Hi there! I know this is kinda off topic however I'd figured I'd ask.

Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog article
or vice-versa? My website discusses a lot of the same subjects
as yours and I believe we could greatly benefit from each other.
If you are interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from
you! Excellent blog by the way!
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 05:56 ق.ظ
This is my first time pay a quick visit at here and i am in fact impressed to
read everthing at alone place.
Grupo Coral
جمعه 13 اردیبهشت 1398 05:02 ق.ظ
After looking over a handful of the articles on your web page, I truly like your technique of blogging.
I saved it to my bookmark webpage list and will
be checking back soon. Please check out my web site too and
tell me what you think.
Grupo Coral
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 12:30 ب.ظ
Thanks on your marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you can be
a great author. I will remember to bookmark your blog and will often come back from now
on. I want to encourage you to definitely continue your
great job, have a nice afternoon!
Kelley
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 11:43 ب.ظ
Wow! This blog looks exactly like my old one! It's on a
entirely different topic but it has pretty much the same page layout and design. Wonderful choice of colors!
http://tinyurl.com
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 09:05 ب.ظ
Hey there, I think your blog might be having
browser compatibility issues. When I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, superb blog!
http://bit.ly
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 05:57 ق.ظ
Valuable info. Lucky me I discovered your web site by chance,
and I am shocked why this coincidence did not took place in advance!
I bookmarked it.
Tilly
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 02:02 ق.ظ
I love your blog.. very nice colors & theme. Did
you create this website yourself or did you hire someone to do it for you?
Plz answer back as I'm looking to design my own blog and would like to find out where u got this from.
appreciate it
bit.ly
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 11:49 ب.ظ
Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is
really informative. I am gonna watch out for brussels.

I will be grateful if you continue this in future. A lot of
people will be benefited from your writing. Cheers!
tinyurl.com
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 12:25 ب.ظ
Very nice article. I certainly appreciate this website.
Keep it up!
tinyurl.com
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 11:04 ق.ظ
I just like the valuable info you provide in your articles.

I will bookmark your blog and check again here regularly.
I am somewhat sure I will be informed many new stuff right right
here! Best of luck for the next!
bit.ly
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 09:11 ق.ظ
Hi, i believe that i saw you visited my blog thus i got here to return the want?.I am attempting to find
things to improve my web site!I assume its good
enough to use some of your ideas!!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo