تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - 40 هزار جلد کتاب خطی و سنگی در کتابخانه ملی موجود است

حقیقت نیوز

40 هزار جلد کتاب خطی و سنگی در کتابخانه ملی موجود است

تاریخ:شنبه 22 اردیبهشت 1397-03:52 ب.ظ

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: 40 هزار جلد کتاب خطی و سنگی و حدود سه میلیون جلد کتاب چاپی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است و این سازمان از فرهنگ و تاریخ دیرین ایران، نگهداری و حفاظت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اشرف بروجردی غروب جمعه در بازدید از مدرسه تاریخی داریوش آستارا افزود: سال گذشته 200 میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای خریداری و نگهداری کتاب ها و اسناد تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی اختصاص یافت و امسال نیز حدود 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: 20 درصد اعتبارات سازمان اسناد، برای بهینه سازی شرایط نگهداری کتاب ها و اسناد صرف می شود و 25 درصد از کتاب های خطی و سنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، الکترونیکی شده است.
وی بیان کرد: بیشتر اعتبارات سازمان اسناد، برای تامین حقوق پرسنل صرف می شود و در صورت اختصاص اعتبارات لازم، تعداد کتاب های این سازمان افزایش خواهد یافت.
بروجردی ادامه داد: دولت نگاه ویژه ای به جایگاه بانوان دارد و 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و در دولت تدبیر و امید، انتصاب بانوان به عنوان فرماندار، بخشدار، معاون وزیر و مدیران کل استانداری را شاهد هستیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی نظیر مدارس تاریخی حکیم نظامی و داریوش و ساختمان چوبی گمرک برخوردار است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا تعدادی از چهره های ماندگار حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آستارا با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تجلیل شدند.
اشرف بروجردی عصر جمعه در این مراسم در سینما دریای آستارا گفت: تاریخ گذشتگان ایران در قالب اسناد مهم در اختیار بسیاری از خاندان هاست و باید حفاظت و برای نسل جوان عرضه شود.
وی افزود: 19 اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، بهانه ای برای احیا و بازخوانی فرهنگ غنی گذشتگان است و سرمایه انسانی موجود کشور را باید غنیمت بدانیم.
وی اظهار کرد: مردم باید با ایفای نقش در پاسداشت اسناد تاریخی و فرهنگی خود، سازمان اسناد و کتابخانه ملی را یاری کنند و مدیران استانی و شهرستانی، فرصت های توسعه فرهنگی و اجتماعی را قدر بدانند و برای کشف استعدادهای فرهنگی تلاش کنند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
tinyurl.com
جمعه 3 خرداد 1398 05:03 ب.ظ
I am truly glad to glance at this webpage posts
which carries lots of valuable facts, thanks for providing these kinds of information.
http://tinyurl.com/
جمعه 3 خرداد 1398 11:42 ق.ظ
I am actually thankful to the holder of this site who has shared this fantastic article at here.
tinyurl.com
شنبه 28 اردیبهشت 1398 08:59 ب.ظ
hello!,I like your writing so so much! proportion we keep
in touch extra approximately your post on AOL? I require an expert on this area to solve my problem.
May be that's you! Having a look forward to see you.
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 05:04 ب.ظ
I am sure this article has touched all the internet people,
its really really nice piece of writing on building up new weblog.
Jeana
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 06:42 ق.ظ
Your mode of telling the whole thing in this piece of writing is truly fastidious, every one be able to effortlessly know it, Thanks a lot.
Hugh
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 01:10 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is needed to
get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100% positive.
Any recommendations or advice would be greatly appreciated.

Many thanks
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 02:41 ب.ظ
A person essentially lend a hand to make significantly posts I'd state.
This is the first time I frequented your website page and thus far?
I amazed with the analysis you made to make this actual submit amazing.
Fantastic activity!
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 07:51 ق.ظ
Hmm is anyone else encountering problems with the pictures on this blog loading?
I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the
blog. Any feed-back would be greatly appreciated.
Susannah
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 03:03 ب.ظ
Appreciating the hard work you put into your website and in depth information you present.
It's great to come across a blog every once in a while that isn't the
same unwanted rehashed information. Excellent read!
I've bookmarked your site and I'm adding your RSS feeds to my Google
account.
tinyurl.com
شنبه 14 اردیبهشت 1398 03:09 ق.ظ
Thanks designed for sharing such a pleasant thinking, article is fastidious,
thats why i have read it entirely
Julienne
جمعه 13 اردیبهشت 1398 01:08 ق.ظ
Howdy just wanted to give you a quick heads up. The words in your post seem to be running
off the screen in Safari. I'm not sure if this is a format issue or something to
do with browser compatibility but I figured I'd post to let you
know. The design and style look great though!
Hope you get the issue fixed soon. Kudos
http://bit.ly
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 09:54 ق.ظ
Neat blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?
A design like yours with a few simple adjustements would really
make my blog jump out. Please let me know where you got your theme.
Appreciate it
Leandro Martins de Almeida
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 05:29 ق.ظ
I do agree with all of the ideas you've introduced on your post.
They are really convincing and will certainly work.
Nonetheless, the posts are very short for novices. Could you please prolong them a bit from next time?

Thank you for the post.
tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 04:52 ب.ظ
This paragraph presents clear idea designed for the new visitors of blogging, that genuinely how to do blogging and site-building.
Fernanda Lara Tórtima
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 03:49 ب.ظ
My spouse and I stumbled over here by a different website
and thought I might check things out. I like
what I see so now i'm following you. Look forward to exploring your web page for a
second time.
tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:34 ق.ظ
My programmer is trying to convince me to move to .net from
PHP. I have always disliked the idea because of the costs.
But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on numerous websites for about a year and am nervous about switching
to another platform. I have heard excellent things about
blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress
content into it? Any help would be really appreciated!
Grupo Coral
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:15 ق.ظ
I take pleasure in, lead to I discovered exactly what I was having a look for.
You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great
day. Bye
Dian
جمعه 30 فروردین 1398 02:20 ق.ظ
Everything is very open with a clear description of the issues.
It was really informative. Your website is extremely helpful.
Thanks for sharing!
Refugio
پنجشنبه 15 فروردین 1398 09:10 ب.ظ
Informative article, totally what I wanted to find.
tinyurl.com
چهارشنبه 14 فروردین 1398 09:33 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting
my own blog and was wondering what all is required to get setup?
I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very web savvy so I'm not 100% positive. Any suggestions or advice would be greatly appreciated.

Cheers
Noemi
شنبه 10 فروردین 1398 12:01 ب.ظ
It's not my first time to go to see this web page, i am visiting this web page dailly
and get pleasant information from here daily.
Seymour
شنبه 10 فروردین 1398 02:21 ق.ظ
all the time i used to read smaller articles or reviews which
as well clear their motive, and that is also happening with this paragraph which I am reading
here.
tinyurl.com
پنجشنبه 8 فروردین 1398 06:41 ب.ظ
Admiring the time and energy you put into your site and in depth
information you provide. It's great to come across a blog every once in a
while that isn't the same old rehashed information. Excellent
read! I've saved your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.
http://tinyurl.com/
شنبه 3 فروردین 1398 04:44 ق.ظ
I pay a quick visit each day some sites and blogs to read
articles, except this webpage presents quality based articles.
http://tinyurl.com/ydye5t8r
سه شنبه 21 اسفند 1397 06:26 ب.ظ
Heya are using Wordpress for your blog platform?
I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you need any html
coding expertise to make your own blog? Any help would be really appreciated!
Yanira
جمعه 17 اسفند 1397 05:34 ق.ظ
Hi, i feel that i saw you visited my site so i got
here to go back the favor?.I am attempting to to find things to enhance my
website!I suppose its good enough to use a few
of your ideas!!
Gertie
یکشنبه 5 اسفند 1397 02:04 ب.ظ
With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation?
My blog has a lot of unique content I've either authored myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up all over
the internet without my agreement. Do you know any
solutions to help protect against content from being stolen? I'd genuinely appreciate it.
Terri
شنبه 27 بهمن 1397 07:54 ق.ظ
And that is an investment threat value taking.
Ramiro
شنبه 20 بهمن 1397 10:27 ب.ظ
Howdy! This post could not be written any better!
Reading through this article reminds me of my previous roommate!
He always kept preaching about this. I am going to
send this article to him. Pretty sure he'll
have a great read. I appreciate you for sharing!
space cord coolmath
جمعه 28 دی 1397 06:16 ق.ظ
Good post
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo