تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - همایش توانمندسازی بانوان آستارا برگزار شد

حقیقت نیوز

همایش توانمندسازی بانوان آستارا برگزار شد

تاریخ:چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397-04:12 ب.ظ

همایش توانمندسازی بانوان با هدف ترغیب فعالیت این قشر در عرصه های اشتغال و کارآفرینی و با تجلیل از هفت بانوی کارآفرین در شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه آستارا روز سه شنبه در این همایش در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: حضرت زهرا (س) سرآمد زنان عالم است و باید الگو و اسوه نوجوانان و جوانان باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: سخاوت، عبادت خالصانه، حیا، عفت و مبارزات سیاسی و اجتماعی از ویژگی های فاطمه (س) است و عبادت آن حضرت نه از باب تکلیف، بلکه به منظور معرفت خدا بود و فعالیت های سیاسی ایشان برای زنان امروز حجت است.
وی اضافه کرد: برای تحقق توسعه پایدار در کشور، باید زنان در کنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به فعالیت بپردازند.
سرهنگ امین پیشه گر جانشین فرمانده نیروی انتظامی آستارا نیز در این همایش گفت: بر اساس آمار در ماه نورانی رمضان، جرائم کاهش می یابد و این نشانگر تاثیر برنامه های مذهبی و فرائض دینی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی با بیان این که خطر اعتیاد مواد مخدر جدی است و زن و مردم، باسواد و بی سواد و شاغل و بیکار را تهدید می کند خاطرنشان کرد: آگاهی عمومی از خطرات مواد مخدر ضروری است.
فرشاد پور افقی رئیس اداره بهزیستی آستارا نیز در این همایش گفت: زن به عنوان محور خانواده در شکل گیری شخصیت افراد نقش مهمی دارد و افزایش آگاهی بانوان از آسیب های اجتماعی مواد مخدر در پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم ضرورت دارد.
وی اشتغال را عاملی برای کاهش بزهکاری و ناهنجاری ها دانست و بالاترین سطح وام کم بهره اشتغال خانگی مددجویان بهزیستی را 50 میلیون ریال و بالاترین سطح وام کسب و کار خرد آنان را 200 میلیون ریال و گلیم بافی، خیاطی و پرورش طیور را از مشاغل خانگی و آرایشگری، تاسیسات برق صنعتی، مکانیک و رایانه را از مشاغل کسب و کار خرد اعلام کرد.
بهرام تسلی نیا مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز از اختصاص حدود 45 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به 250 نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد، تا پایان سال جاری خبر داد.
بهبود معاشکار مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا نیز گفت: این مرکز برای آموزش رایگان رشته های مختلف به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی آماده است و برخی دوره ها را می توان در مساجد محلات و روستاها برگزار کرد.
اجرای سرود و تجلیل از هفت بانوی کارآفرین از دیگر بخش های این آئین بود.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 700 خانوار این شهرستان از خدمات حوزه امور اجتماعی و توانبخشی سازمان بهزیستی و 2 هزار و 601 خانوار از خدمات کمیته امداد امام (ره) بهره مند هستند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Umanizzare
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 09:31 ب.ظ
Greetings I am so delighted I found your website, I really found you by mistake,
while I was searching on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would just
like to say thanks a lot for a incredible post and a all round interesting blog (I also love the theme/design), I don’t have time
to read it all at the moment but I have bookmarked
it and also added in your RSS feeds, so when I
have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the great jo.
Avis
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 02:09 ق.ظ
Good response in return of this query with real arguments
and describing everything concerning that.
g
شنبه 21 اردیبهشت 1398 11:20 ب.ظ
Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am experiencing issues with your RSS.
I don't understand the reason why I am unable to join it.

Is there anybody having similar RSS issues? Anyone who knows the solution can you kindly respond?
Thanx!!
Kim
شنبه 21 اردیبهشت 1398 08:15 ب.ظ
I’m not that much of a internet reader to be honest but your
sites really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark
your site to come back down the road. Many thanks
tinyurl.com
جمعه 20 اردیبهشت 1398 11:04 ب.ظ
bookmarked!!, I really like your website!
minecraft download for free
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 05:51 ب.ظ
I visited various websites however the audio feature for audio songs
present at this site is truly fabulous.
Daniel Dantas
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 08:41 ق.ظ
Hi everybody, here every one is sharing these knowledge, thus it's fastidious to read this blog, and I used
to pay a visit this weblog everyday.
David
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 07:34 ق.ظ
You actually make it seem so easy with your presentation but I
find this topic to be really something which I think I would never understand.
It seems too complex and very broad for me. I'm looking forward
for your next post, I'll try to get the hang of
it!
Veta
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 12:25 ب.ظ
What a stuff of un-ambiguity and preserveness of precious experience regarding unexpected emotions.
Dwain
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 07:58 ق.ظ
Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us
have created some nice procedures and we are
looking to exchange techniques with others, be sure to shoot me an e-mail
if interested.
http://tinyurl.com/
شنبه 14 اردیبهشت 1398 12:58 ق.ظ
What's Taking place i am new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely helpful and it has aided me out loads.
I'm hoping to contribute & aid different users like its aided me.
Good job.
gamefly free trial
جمعه 13 اردیبهشت 1398 08:43 ب.ظ
Please let me know if you're looking for a author for your weblog.

You have some really good articles and I think I would be a
good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd
love to write some content for your blog in exchange for a link back to mine.
Please blast me an e-mail if interested. Thanks!
Grupo Coral
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 10:52 ق.ظ
Thanks , I have recently been searching for information about this subject for a while and yours is the
best I have found out till now. But, what about the bottom line?
Are you certain in regards to the source?
Jamila
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 09:47 ب.ظ
Highly descriptive post, I loved that a lot. Will there be a part 2?
Caryn
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 03:46 ق.ظ
Hello just wanted to give you a quick heads up.

The text in your content seem to be running off the screen in Firefox.
I'm not sure if this is a formatting issue or something
to do with internet browser compatibility but I thought I'd post to
let you know. The design look great though! Hope you get the issue
resolved soon. Kudos
Carlos Magno Nunes Barcelos
جمعه 6 اردیبهشت 1398 02:04 ب.ظ
Have you ever thought about writing an ebook or guest authoring on other websites?

I have a blog based on the same information you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my viewers
would value your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot
me an e-mail.
Kala
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 06:04 ب.ظ
I absolutely love your blog and find many of your post's to be precisely what I'm looking for.
can you offer guest writers to write content for
you personally? I wouldn't mind producing a post or
elaborating on a number of the subjects you write with
regards to here. Again, awesome web site!
Hassan
شنبه 31 فروردین 1398 10:56 ق.ظ
Having read this I thought it was very informative.
I appreciate you taking the time and energy to put this informative article together.
I once again find myself personally spending a lot of
time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!
tinyurl.com
پنجشنبه 29 فروردین 1398 07:06 ق.ظ
Hi Dear, are you genuinely visiting this web site daily, if
so afterward you will without doubt obtain pleasant know-how.
tinyurl.com
چهارشنبه 28 فروردین 1398 11:06 ب.ظ
Hello to all, how is the whole thing, I think every one is getting more from this web site, and
your views are nice for new users.
Kisha
شنبه 17 فروردین 1398 09:17 ب.ظ
Oh my goodness! Awesome article dude! Many thanks, However I am
encountering troubles with your RSS. I don't
understand the reason why I am unable to join it. Is there anyone else
having identical RSS issues? Anybody who knows the solution can you kindly respond?
Thanks!!
Leonardo Martins de Almeida
شنبه 17 فروردین 1398 03:28 ق.ظ
Hello! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform
are you using for this site? I'm getting tired of Wordpress because
I've had problems with hackers and I'm looking at alternatives for another platform.
I would be awesome if you could point me in the direction of
a good platform.
Mauro Pereira Martins cunhado
جمعه 16 فروردین 1398 11:26 ق.ظ
I love reading through an article that can make men and women think.
Also, thank you for permitting me to comment!
tinyurl.com
پنجشنبه 15 فروردین 1398 01:56 ب.ظ
If you are going for best contents like myself, simply visit this website everyday for the reason that it presents feature contents, thanks
Bichara Previc
چهارشنبه 14 فروردین 1398 10:46 ب.ظ
I do consider all the ideas you've offered to your post. They're very convincing and will certainly work.
Still, the posts are too quick for beginners.
May just you please lengthen them a little from next time?
Thank you for the post.
Jacquelyn
جمعه 9 فروردین 1398 02:32 ق.ظ
First off I want to say excellent blog! I had a quick question in which I'd like to ask if you don't mind.

I was curious to find out how you center yourself
and clear your mind before writing. I've had a tough time clearing
my mind in getting my thoughts out. I do enjoy writing but it just seems like the first 10 to 15 minutes are wasted simply just trying to figure out
how to begin. Any suggestions or tips? Thanks!
http://tinyurl.com/yyo6ggqo
پنجشنبه 8 فروردین 1398 11:49 ق.ظ
Normally I don't learn article on blogs, but I wish to say that
this write-up very forced me to take a look at and do it!
Your writing style has been amazed me. Thank you, very great article.
Grupo Coral
شنبه 3 فروردین 1398 12:58 ق.ظ
Aw, this was a very good post. Taking the time
and actual effort to create a great article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don't manage to
get anything done.
tinyurl.com
چهارشنبه 22 اسفند 1397 06:11 ب.ظ
May I just say what a relief to find somebody that truly knows
what they are talking about on the internet. You actually know how to bring a problem to light
and make it important. A lot more people need to check this
out and understand this side of the story. It's surprising you
are not more popular given that you most certainly have the gift.
Leandro Martins de Almeida
چهارشنبه 22 اسفند 1397 08:58 ق.ظ
You really make it appear really easy together with your presentation but I
to find this matter to be really one thing which I feel I'd never understand.

It kind of feels too complicated and extremely large for me.
I'm taking a look ahead on your subsequent
publish, I'll try to get the cling of it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo