تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - تأسیس صدا و سیمای تالش

حقیقت نیوز

تأسیس صدا و سیمای تالش

تاریخ:شنبه 12 خرداد 1397-11:35 ب.ظ


درخواست تاسیس شبكه صدا و سیمای مر كز تالشان

شبکه های مختلف استانی در ایران

جای خالی شبکه تالش ... !! ؟؟

تمامی استانهای ایران صدا و سیمای مخصوص خود را دارند . و در هر استانی که به جز زبان فارسی ، زبان دیگری نیز وجود دارد ، برنامه های صدا و سیمای آن استان دو زبانه است ، یعنی هم به زبان فارسی و هم به زبان محلی آن استان . مانند : استان کردستان ، لرستان ، آذربایجان ، سیستان و بلوچستان ، و ... به عنوان مثال نیمی از برنامه های صدا و سیمای استان کردستان به زبان فارسی و نیمی دیگر به زبان کردی است ، و این امر باعث حفظ فرهنگ و زبان کردی می شود . در استان گیلان دو زبان وجود دارد ، شرق گیلان گیلک زبانان و غرب گیلان تالش زبانان . متأسفانه برنامه های صدا و سیمای گیلان فقط به زبان فارسی و گیلکی است و برنامه هایی به زبان تالشی برای تالش زبانان غرب گیلان وجود ندارد ...؟؟!!  برای همین تالش زبانان خواستار ایجاد صدا و سیمای مستقل مرکز تالش هستند . امیدواریم هر چه زودتر به این خواسته تالشان توجه شود و شاهد تأسیس صدا و سیمای تالشان باشیم . ( رادیو و تلویزیون تالش ) .

توضیح : از باستان تا اواخر قاجار تالشان یك ایالات مستقل در ایران بود كه با واگذاری تالش شمالی به روسیه توسط قاجار فاسد و خاین ...تالش شمالی مدتی بعنوان ایالات ایران و بعداز آن وسط خانات و مدتی بعد بین استان اردبیل و گیلان تقسیم شده است ... مطابق قانون اساسی تحصیل زبان مادری و تاسیس صدا وسیما تالشی حق مسلم منطقه تالشان ایران است و...

ما  تالشان ایران زمین مطابق قانون اساسی ج ا ا  از ریاست سازمان صدا و سیمای ایران خواهشمندیم که صدا و سیمایی مستقل برای تالشان در غرب استان گیلان تأسیس کنند . قوم تالش در غرب استان گیلان ساکنند و تنها قوم ایرانی در ایران می باشند که صدا و سیمایی مستقل برای خود ندارند . تالشان به زبان تالشی سخن می گویند . در صورت تأسیس صدا و سیمای تالش از فزهنگ و زبان تالشان که از اقوام اصیل ایرانی هستند پاسداری خواهد شد . از همه تالشان خواستاریم که درخواست های خود را برای تأسیس صدا و سیمای تالش برای سازمان صدا و سیمای ایران ارسال کنند ...  هر تالشان  یک پیامک ...

دكتر محمد علی هالو..dardnews.ir

 

سامانه پیامکی سازمان صدا و سیمای ایران             

۳۰۰۰۰۱۶۲

 

درخواست تأسیس صدا و سیمای تالشان را برای سامانه پیامکی و ایمیل صدا و سیمای استان گیلان هم بفرستید ...

سامانه پیامکی صدا و سیمای استان گیلان

پیامک روابط عمومی : ۳۰۰۰۱۶۲۱۶۲

پیامک تلویزیون : ۳۰۰۰۰۱۳۱

پیامک رادیو : ۳۰۰۰۰۱۳۲

پیامک اطلاعات و اخبار : ۳۰۰۰۰۱۳۳

ایمیل صدا و سیمای استان گیلان : gilan@irib.ir    /   guilan@irib.ir

 





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
http://tinyurl.com/y6yf5ze6
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 06:38 ب.ظ
My brother recommended I might like this web site. He was totally right.
This post actually made my day. You cann't imagine just
how much time I had spent for this information! Thanks!
Bobbye
جمعه 27 اردیبهشت 1398 03:31 ق.ظ
It's going to be ending of mine day, but before ending I am reading
this wonderful article to increase my know-how.
free minecraft download
جمعه 27 اردیبهشت 1398 01:51 ق.ظ
Asking questions are truly good thing if you are not understanding anything entirely, except this post provides
good understanding even.
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 11:28 ب.ظ
An outstanding share! I have just forwarded this onto a co-worker who
has been conducting a little homework on this. And he in fact ordered me dinner due
to the fact that I stumbled upon it for him...
lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!!
But yeah, thanks for spending the time to talk about this matter here on your
website.
Clemmie
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 10:35 ق.ظ
That is really attention-grabbing, You're a very professional
blogger. I have joined your rss feed and look ahead to looking for more
of your great post. Additionally, I have shared your website in my social
networks
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 02:39 ق.ظ
Hello there! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be ok.

I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to new updates.
Gregory
شنبه 21 اردیبهشت 1398 03:20 ب.ظ
It's appropriate time to make some plans for the future and it's time to be
happy. I've learn this submit and if I could I want to
recommend you few attention-grabbing things or advice. Perhaps you can write next articles regarding this article.
I want to learn more things about it!
g
شنبه 21 اردیبهشت 1398 07:10 ق.ظ
Hello there, I believe your web site could possibly be having browser compatibility problems.
When I look at your web site in Safari, it looks fine
however, if opening in IE, it's got some overlapping issues.
I merely wanted to give you a quick heads up! Besides that, excellent
website!
Tristan
جمعه 20 اردیبهشت 1398 03:17 ق.ظ
Excellent web site you have got here.. It's difficult to find high-quality writing like yours these days.
I really appreciate individuals like you! Take care!!
Avis
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 04:13 ب.ظ
Hello there! Would you mind if I share your blog with my
twitter group? There's a lot of folks that I think would really enjoy your content.
Please let me know. Thank you
Daniel Dantas
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:09 ق.ظ
Hello, this weekend is fastidious in favor of me, because this moment i
am reading this great informative piece of writing here at my home.
gamefly
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 07:39 ق.ظ
Right away I am going to do my breakfast, later than having my
breakfast coming over again to read further news.
Leandro Martins de Almeida
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 06:19 ق.ظ
I'm not sure where you are getting your info, but great topic.
I needs to spend some time learning more or understanding more.
Thanks for wonderful info I was looking for this info for my mission.
Erwin
جمعه 13 اردیبهشت 1398 06:46 ب.ظ
Howdy! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate!
He always kept talking about this. I will forward this post to him.
Pretty sure he will have a good read. Many thanks for sharing!
Annie
جمعه 13 اردیبهشت 1398 02:34 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get setup?
I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very internet savvy so I'm not 100%
positive. Any tips or advice would be greatly appreciated.
Thank you
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 02:16 ق.ظ
Hi every one, here every one is sharing these kinds of knowledge, so it's fastidious to read this webpage, and I used to pay a visit this
webpage every day.
Tarah
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 11:55 ب.ظ
Hi, There's no doubt that your site could possibly be having internet
browser compatibility problems. Whenever I take a look
at your web site in Safari, it looks fine however, if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.
I merely wanted to give you a quick heads up!
Aside from that, fantastic site!
Grupo Coral
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 10:45 ب.ظ
Your way of describing all in this piece of writing is
truly nice, every one can simply know it, Thanks a lot.
Umanizzare
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 06:56 ق.ظ
I always spent my half an hour to read this website's content everyday along with a mug
of coffee.
http://bit.ly
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 08:43 ب.ظ
Greetings I am so delighted I found your blog page, I really found you by
accident, while I was searching on Bing for something else,
Regardless I am here now and would just like to say thanks a
lot for a remarkable post and a all round exciting blog (I also love the theme/design), I don't have time to read through it all at
the moment but I have bookmarked it and also
included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a lot more, Please do keep up the
fantastic job.
Lauren
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 09:53 ق.ظ
What's up, every time i used to check weblog posts here early in the
dawn, since i like to gain knowledge of more and more.
Shirley
جمعه 6 اردیبهشت 1398 09:27 ب.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all
is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours
would cost a pretty penny? I'm not very web smart so
I'm not 100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated.
Kudos
Cristina Boner
جمعه 6 اردیبهشت 1398 02:53 ق.ظ
Hi, just wanted to say, I liked this blog post.
It was inspiring. Keep on posting!
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 10:09 ق.ظ
If you wish for to grow your experience simply keep visiting this web site and be updated with the most up-to-date news posted here.
Daniel Dantas
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 09:36 ق.ظ
Pretty part of content. I simply stumbled upon your site and in accession capital to claim that I acquire actually enjoyed account your weblog posts.
Anyway I'll be subscribing for your augment and even I success
you get admission to constantly rapidly.
http://tinyurl.com/
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 10:27 ق.ظ
This design is steller! You certainly know how to keep a reader entertained.

Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Excellent job.
I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented
it. Too cool!
http://tinyurl.com/y42ocgqt
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 07:46 ق.ظ
Hey there! This post couldn't be written any better!

Reading this post reminds me of my old room mate!

He always kept talking about this. I will forward
this write-up to him. Fairly certain he will have a good read.

Thanks for sharing!
http://tinyurl.com
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 03:34 ب.ظ
Piece of writing writing is also a excitement, if you be acquainted with after that you can write if not
it is complex to write.
Mario Celso Lopes
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 01:59 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied
on the video to make your point. You clearly know what youre
talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your
weblog when you could be giving us something informative to read?
Mario Celso Lopes
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 08:49 ب.ظ
Howdy just wanted to give you a quick heads up.
The words in your content seem to be running off the screen in Firefox.
I'm not sure if this is a formatting issue or something to do with browser compatibility but
I figured I'd post to let you know. The style and design look great though!

Hope you get the issue solved soon. Kudos
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo