تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - سم پاشی برای ایمن سازی دام در آستارا آغاز شد

حقیقت نیوز

سم پاشی برای ایمن سازی دام در آستارا آغاز شد

تاریخ:یکشنبه 13 خرداد 1397-08:16 ب.ظ

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از آغاز سم پاشی دام های سبک و سنگین و جایگاه های نگهداری آنها در این شهرستان برای مقابله با شیوع احتمالی تب کریمه کنگو، بیماری مشترک انسان و حیوان خبر داد.

بهرام پورضرب عصر یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در این طرح 60 جایگاه نگهداری دام و احشام در 20 روستای آستارا سم پاشی می شود و این کار تا اواسط تیرماه سال جاری طول خواهد کشید.
وی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشورهایی نظیر عراق، پاکستان، قزاقستان و تعدادی از استان های ایران مشاهده شده و ویروس آن به وسیله کنه دام منتقل می شود و دامداران، کارکنان کشتارگاه ها , دامپزشکان در معرض خطر آن هستند.
وی اظهار کرد: بر اساس پایش های کارکنان شبکه دامپزشکی آستارا، تاکنون کانونی از بیماری تب کریمه کنگو در این شهرستان مشاهده نشده است.
پورضرب بیان کرد: تشخیص این بیماری در دام به دلیل نبود علائم مشخص مشکل است و در انسان در یک دوره هفت روزه درد عضلانی، سوزش چشم و حساسیت به نور و لکه های قرمز یا بنفش در روی پوست را سبب شده و در 15 تا 70 درصد موارد، منجر به مرگ می شود.
او یادآور شد: شهروندان برای در امان ماندن از ابتلا به این بیماری، گوشت گرم نخورند یا قبل از مصرف حداقل 24 ساعت در یخچال نگه دارند و به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی توجه و از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر و گوشت چرخ کرده در بسته بندی های متفرقه خودداری کنند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان واقع شده و دامداران این شهرستان 18 هزار و 500 راس گاو و گوساله و 16 هزار راس گوسفند و بز را به روش های سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
tinyurl.com
پنجشنبه 2 خرداد 1398 05:14 ق.ظ
I was wondering if you ever considered changing the layout of your site?
Its very well written; I love what youve got to say.
But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it
better. Youve got an awful lot of text for only having one
or 2 images. Maybe you could space it out better?
tinyurl.com
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 01:47 ق.ظ
This design is wicked! You certainly know how to keep
a reader entertained. Between your wit and your videos,
I was almost moved to start my own blog (well,
almost...HaHa!) Fantastic job. I really loved what you had to say, and more than that, how you presented it.

Too cool!
Mellisa
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 07:47 ب.ظ
Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
Look advanced to more added agreeable from you!
However, how could we communicate?
Fernanda Lara Tórtima
شنبه 28 اردیبهشت 1398 07:49 ب.ظ
Whoa! This blog looks exactly like my old one! It's on a completely different subject but it has pretty much the same page layout and design. Superb choice of colors!
Concetta
جمعه 27 اردیبهشت 1398 08:16 ب.ظ
Great article. I will be experiencing many of
these issues as well..
Francesca
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 01:42 ق.ظ
Hey! I know this is somewhat off topic but I was wondering
if you knew where I could get a captcha plugin for my comment
form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having trouble finding one?
Thanks a lot!
Adalberto
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 06:34 ب.ظ
Your style is very unique compared to other people I have read stuff from.
Thanks for posting when you have the opportunity,
Guess I will just bookmark this blog.
Rosaura
سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 05:07 ق.ظ
This text is worth everyone's attention. Where
can I find out more?
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 03:45 ق.ظ
Asking questions are actually fastidious thing if you are not understanding anything fully, except this article presents good understanding even.
tinyurl.com
جمعه 20 اردیبهشت 1398 03:21 ق.ظ
Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your
blog posts. Anyway I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.
tinyurl.com
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 06:13 ق.ظ
Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the
book in it or something. I think that you could do with
a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is wonderful blog.

A fantastic read. I will definitely be back.
Christal
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 03:17 ب.ظ
It's very easy to find out any topic on net as compared to textbooks,
as I found this post at this web page.
Stan
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 05:03 ق.ظ
I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog
and was curious what all is needed to get set up? I'm assuming having a blog like yours would cost a pretty penny?
I'm not very web savvy so I'm not 100% positive.

Any recommendations or advice would be greatly appreciated.
Thank you
Brooke
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 04:19 ق.ظ
There's certainly a great deal to learn about this issue.
I like all of the points you've made.
Carrol
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 01:20 ق.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in reality was a amusement account it.
Look complex to more delivered agreeable from
you! However, how can we keep up a correspondence?
http://tinyurl.com/y3ylalvq
شنبه 14 اردیبهشت 1398 09:22 ب.ظ
Hello! I simply want to offer you a huge thumbs up for the great info you've got right here on this post.
I am returning to your site for more soon.
Bichara Previc
شنبه 14 اردیبهشت 1398 03:04 ق.ظ
This is really fascinating, You are an excessively professional blogger.
I have joined your rss feed and sit up for searching for extra of your wonderful post.
Additionally, I have shared your site in my social networks
Yukiko
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 09:33 ب.ظ
I think that everything said was very reasonable.

However, what about this? what if you were to create a awesome headline?
I ain't saying your content is not solid., but what
if you added a post title to maybe get folk's attention? I mean آستارا نیوز - سم
پاشی برای ایمن سازی دام در آستارا آغاز شد
is kinda vanilla. You could glance at Yahoo's
front page and see how they create news headlines to get people
to click. You might try adding a video or a pic
or two to get readers interested about what you've written. In my opinion, it would bring your posts a little bit more interesting.
http://tinyurl.com/
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 12:15 ب.ظ
I'm amazed, I have to admit. Rarely do I come across a blog that's both educative and interesting, and without a doubt, you have hit the nail on the head.
The problem is something that not enough men and women are speaking intelligently about.
Now i'm very happy that I stumbled across this during my hunt for something regarding this.
tinyurl.com
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 11:22 ب.ظ
Hi, yeah this post is genuinely fastidious and I have learned lot of things from it on the topic of blogging.
thanks.
Chelsey
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 03:17 ق.ظ
Hello There. I discovered your weblog using msn. This is an extremely neatly written article.
I will be sure to bookmark it and come back to read extra of your useful info.
Thank you for the post. I will definitely comeback.
http://tinyurl.com/y5ok3kre
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 10:29 ق.ظ
Excellent blog here! Also your website loads up fast!
What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
I wish my site loaded up as fast as yours lol
Leandro Martins de Almeida
شنبه 7 اردیبهشت 1398 03:59 ب.ظ
Hey there! I know this is kind of off topic
but I was wondering which blog platform are you using for this site?

I'm getting tired of Wordpress because I've had problems with hackers and
I'm looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.
tinyurl.com
جمعه 6 اردیبهشت 1398 11:14 ق.ظ
Hi there Dear, are you truly visiting this website daily,
if so after that you will absolutely get fastidious experience.
Grupo Coral
جمعه 6 اردیبهشت 1398 02:58 ق.ظ
If you would like to get a good deal from this post then you
have to apply such techniques to your won webpage.
Christine
پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 03:07 ب.ظ
Hi, I do believe this is an excellent site. I stumbledupon it ;
) I will revisit once again since I book marked it. Money
and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help other
people.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 03:02 ب.ظ
I go to see daily some websites and sites to read posts, but this
website presents quality based posts.
Charles
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 05:15 ق.ظ
WOW just what I was looking for. Came here by searching for ig
Geraldo
شنبه 31 فروردین 1398 11:46 ب.ظ
Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
I'm trying to get my blog to rank for some targeted
keywords but I'm not seeing very good results. If
you know of any please share. Cheers!
tinyurl.com
شنبه 31 فروردین 1398 07:45 ب.ظ
Does your website have a contact page? I'm having problems
locating it but, I'd like to send you an e-mail. I've got some recommendations for your blog you
might be interested in hearing. Either way, great website and
I look forward to seeing it expand over time.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo