تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - داستان پسرک

حقیقت نیوز

داستان پسرک

تاریخ:دوشنبه 14 خرداد 1397-11:04 ب.ظ

داستان کوتاه پسرک و ابیا 

برف باریده بود و پسرک منتظر بود که هوا تاریک شود تا سراغ (جله ) دامی برود که مرد صیاد برای گرفتن( کوله )یا ابیا ، در جویبار کنار خانه آنها گذاشته  بود .پسرک  به همراه پدر و مادر و خواهر کوچکش در خانه ای کوچک  که در قسمت بالای روستا و در جایی نسبتا دور از مرکز روستا ساخته شده بود .آنها زندگی فقیرانه داشتند و شغلشان کشاورزی بود .

پسرک خیلی آرام به محلی که دام را گذاشته بودند نزدیک شد دید که ابیایی داخل دام افتاده است و بال بال می زند .به سرعت خودش را به دام رسانید و ابیا را باز کرد .بیچاره نفس نفس می زد. پسرک ابیا را در آغوشش گرفت آن را بوسید و سپس رهایش کرد.

او عاشق پرندگان بود . زمستانها برای پرندگان دانه می ریخت او فکر می کرد پرندگان مانند گلها هستند همانگونه که گلها را نباید چید پرندگان را  هم نباید شکار کرد .او با ایجاد سروصدا نمی گذاشت شکارچیان آنها را شکار کنند، به همین خاطر چندین بار از شکارچیان کتک خورده بود .

یکی هم نصیحت کرده بود به جای اینکه به فکر نجات پرندگان باشد ،آنها را شکار کند و بفروشد تا کمک خرج پدرش باشد و لباسی نو  برای خودش بخرد ولی او گفته بود که اگر  پرندگان از بین بروند او ناراحت می شود .پسرک آن شب را می توانست راحت بخوابد چون توانسته بود پرنده ای  را نجات دهد.

 یک ساعت بعد که شکارچی آمد و پرهای ابیا را دور و بر دامش دید مطمئن شد که یکی ابیا را برداشته پس دام را مرتب کرد و رفت.

فردای آن روز موقع غروب ، پسرک دوباره سراغ دام  رفت و دید که ابیایی در دام شکارچی هست ،موقع آزاد کردن ابیا که رسید شکارچی با هیکل درشتش  بالای سر پسرک ایستاده بود و ابیا را از دست پسرک گرفت و او را کتک زد. پسر گریه کرد .شکارچی گفت :"تو مرض داری نه خودت شکار می کنی و نه میذاری که ما شکار کنیم" .پسرک خواست بگوید :من پرنده ها رو دوست دارم و ...بعد فکر کرد من اینها به شکارچی بگویم که او متوجه حرفهای من نخواهد شد .

بعد از جیب خودش مقداری پول درآورد و به شکارچی داد و گفت:" این همه پولیه که من دارم بگیر و ابیا رو بهم بفروش" .شکارچی با چراغ قوه اش  نگاهی به پولها انداخت ،دید پولی که پسرک به او داده از پولی که در بازار بابت فروش این ابیا می گیرد بیشتر است. قبول کرد و ابیا را داد به پسرک .پسرک ابیا را گرفت و بغل کرد و همانجا ولش کرد .شکارچی داشت از تعجب دیوانه می شد .پسرک خداحافظی کرد و دوید و رفت .

شکارچی همانجا  نشست به فکر فرو رفت .پسرک به خانه اش رسید و پدرش سر او داد زد که باز هم رفتی و مزاحم شکارچی ها شدی و می خواست با او دعوا کند که مادرش نگذاشت .شکارچی از دور صدای آنها را می شنید .

او مشمایی که در جیبش بود درآورد، پول پسرک را داخل آن گذاشت و در مشما را محکم بست و به درخت آویزان کرد و دام را برداشت و با چاقو آن را برید و داخل برف انداخت و رفت.

ناصرتسلی_نیا
Astaranews1.ir
@astarali



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
tinyurl.com
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 03:12 ق.ظ
I've been browsing online more than 3 hours today, yet I never
found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me.

In my opinion, if all website owners and bloggers made good content as you did, the web will be a lot
more useful than ever before.
Bertha
شنبه 28 اردیبهشت 1398 06:01 ق.ظ
Pretty! This was a really wonderful article. Many thanks for providing this info.
tinyurl.com
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 09:28 ب.ظ
What's up colleagues, how is the whole thing, and what you want to say on the topic of this piece of writing, in my view its
genuinely awesome in favor of me.
Isla
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 11:54 ق.ظ
Great blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere?

A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog stand out.
Please let me know where you got your theme. Appreciate it
Lisette
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 05:33 ق.ظ
Hi there to every , since I am genuinely keen of reading this web site's post to be updated on a
regular basis. It contains fastidious information.
http://tinyurl.com/
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 12:27 ب.ظ
I've read some good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting.
I wonder how much effort you put to make the sort of magnificent informative
website.
Shelia
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 02:43 ق.ظ
Hello, just wanted to tell you, I loved this blog post.
It was funny. Keep on posting!
http://tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 08:40 ب.ظ
I'm truly enjoying the design and layout of your
blog. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to
come here and visit more often. Did you
hire out a designer to create your theme? Excellent
work!
tinyurl.com
چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 02:00 ب.ظ
It's truly very complicated in this busy life to listen news on TV, so I simply use the web for that purpose,
and take the hottest information.
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 07:07 ق.ظ
hi!,I like your writing so much! proportion we keep up a correspondence extra approximately
your post on AOL? I need an expert on this area to
solve my problem. May be that is you! Taking a look forward to see you.
http://tinyurl.com/y4tmlj99
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 08:25 ب.ظ
Great goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you are
just too wonderful. I really like what you have acquired here,
certainly like what you're saying and the way in which you say it.
You make it enjoyable and you still take care of to keep it
sensible. I can not wait to read much more from you. This is actually
a wonderful web site.
Grupo Coral
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 04:18 ب.ظ
It's hard to find educated people for this subject, however, you seem like you know what you're talking about!
Thanks
tinyurl.com
جمعه 13 اردیبهشت 1398 09:50 ب.ظ
With havin so much written content do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation? My website has a lot of
completely unique content I've either created myself or outsourced but
it looks like a lot of it is popping it up all over the web without my
agreement. Do you know any solutions to help
protect against content from being stolen? I'd
truly appreciate it.
Louie
جمعه 13 اردیبهشت 1398 04:45 ق.ظ
Thanks a lot for sharing this with all folks you really realize what you're talking about!
Bookmarked. Please also discuss with my web site =).
We will have a link exchange arrangement between us
Zita
چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 10:27 ق.ظ
Usually I do not learn article on blogs, but
I wish to say that this write-up very compelled me to check out and
do so! Your writing taste has been amazed me. Thank you, very great post.
Sibyl
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 06:06 ق.ظ
Please let me know if you're looking for a author for your site.

You have some really good articles and I feel
I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd love to
write some material for your blog in exchange for a link back to mine.
Please blast me an email if interested. Thanks!
Danelle
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 02:04 ب.ظ
Hello, constantly i used to check blog posts here in the early hours in the dawn,
because i like to learn more and more.
Laurinda
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 01:14 ق.ظ
Keep on writing, great job!
tinyurl.com
شنبه 7 اردیبهشت 1398 09:38 ب.ظ
Great info. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon).
I've book marked it for later!
tinyurl.com
شنبه 7 اردیبهشت 1398 09:11 ب.ظ
If you desire to increase your knowledge simply keep visiting
this site and be updated with the newest information posted here.
bit.ly
شنبه 7 اردیبهشت 1398 04:03 ب.ظ
You can definitely see your enthusiasm within the work you write.
The sector hopes for even more passionate writers such as you who aren't
afraid to mention how they believe. At all times follow your heart.
Nannie
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 05:04 ب.ظ
I'm not certain the place you're getting your information, however good topic.
I needs to spend a while finding out much more or working out more.
Thank you for excellent info I used to be looking for
this information for my mission.
tinyurl.com
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1398 03:05 ب.ظ
I know this web page offers quality depending articles or reviews and other
data, is there any other site which presents such data in quality?
Mário Pagnozzi Júnior
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 11:32 ق.ظ
Good day! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
There's a lot of folks that I think would really enjoy your content.

Please let me know. Thanks
Carlos Eduardo Veiga Petrobras
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 05:24 ق.ظ
I have read so many articles or reviews on the topic of the blogger lovers but this
article is actually a nice post, keep it up.
Luisa
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398 12:51 ق.ظ
Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger, and I was wondering your situation; many of us have developed some nice practices and we are looking to trade solutions with others,
be sure to shoot me an e-mail if interested.
Carlos Magno Nunes Barcelos
دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 06:32 ق.ظ
Good day! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could locate
a captcha plugin for my comment form? I'm using the same blog platform as yours and I'm having problems finding one?

Thanks a lot!
Keeley
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 06:13 ب.ظ
Hi, i feel that i noticed you visited my web site thus i came to go back the prefer?.I am trying to to find things to
enhance my site!I suppose its good enough to make use of a few of your ideas!!
tinyurl.com
یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 01:02 ب.ظ
Hi there! Someone in my Myspace group shared this website with us so I came to
take a look. I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting this
to my followers! Outstanding blog and wonderful design and style.
Lindsay
شنبه 31 فروردین 1398 10:41 ق.ظ
Appreciating the hard work you put into your blog and in depth
information you offer. It's good to come across a blog every once in a while that isn't the
same old rehashed material. Fantastic read! I've bookmarked your site and I'm adding your
RSS feeds to my Google account.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo