تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - روستائیان آستارا با طرح تفکیک زباله همکاری کنند

حقیقت نیوز

روستائیان آستارا با طرح تفکیک زباله همکاری کنند

تاریخ:شنبه 19 خرداد 1397-01:18 ب.ظ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا با هدف مدیریت بهینه پسماند در روستای حیران این شهرستان آغاز شد و در صورت همکاری دهیاران و روستانشینان، در سایر روستاها نیز اجرا خواهد شد.

محمدرضا روشنی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: به مناسبت هفته محیط زیست در دهیاری های چهار روستای سیبلی، قره سو، کانرود و حیران آستارا کارگاه آموزشی مدیریت پسماند برگزار می شود.
وی بیان کرد: تفکیک زباله از مبدا بهتر و کم هزینه تر است و در ساماندهی پسماندهای خانگی و تفکیک زباله از مبدا، آموزش همگانی نقش بسزایی دارد و همکاری دهیاران و شهرداری ها باعث توفیق این طرح خواهد شد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در آن تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
16 تا 22 خرداد ماه، هفته محیط زیست است.

** یک قطعه پرنده باکلان به طبیعت آستارا بازگردانده شد
رئیس اداره محیط زیست آستارا گفت: این پرنده از ناحیه بال، مصدوم و توسط یک دوستدار طبیعت در محدوده شهر آستارا کشف و به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داده شده بود و بیش از هفت روز در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش تحت مداوا قرار گرفت.
وی به مردم توصیه کرد که در صورت مشاهده پرنده مصدوم و زمین گیر، آن را به واحدهای محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل دهند.
وی اظهار کرد: باکلان از پرندگان آبزی است و غذای خود را از تالاب ها، آبگیرها و رودخانه ها تهیه می کند و تالاب استیل آستارا مامن جوجه آوری این نوع پرنده است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Sling TV
دوشنبه 21 آبان 1397 08:00 ق.ظ
Thanks for your personal marvelous posting!
I seriously enjoyed reading it, you will be a great author.
I will always bookmark your blog and will often come back later on. I
want to encourage continue your great posts, have a
nice afternoon!
Quest Bars Cheap
چهارشنبه 16 آبان 1397 08:01 ق.ظ
Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon every day.
It's always useful to read through articles from other authors and use a little something from
other websites.
descargar facebook
جمعه 11 آبان 1397 03:20 ب.ظ
Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that
it is truly informative. I'm gonna watch out for brussels.
I will be grateful if you continue this in future. A lot
of people will be benefited from your writing. Cheers!
http://twitter.com/descargar_hq
جمعه 11 آبان 1397 09:51 ق.ظ
Descargar facebook
hello!,I love your writing very so much! percentage we be in contact
more about your article on AOL? I need an expert
in this space to unravel my problem. Maybe that is you!
Taking a look forward to see you. descargar facebook
Coconut Oil Benefits
چهارشنبه 2 آبان 1397 06:38 ب.ظ
Do you mind if I quote a couple of your posts
as long as I provide credit and sources back
to your blog? My blog site is in the very same area of interest as yours and my visitors would
certainly benefit from a lot of the information you provide here.
Please let me know if this okay with you. Thanks a lot!
Clint
دوشنبه 30 مهر 1397 08:01 ب.ظ
Some schools make this a two-stage process.
Benefits of Coconut Oil
شنبه 28 مهر 1397 01:46 ق.ظ
I think the admin of this site is in fact working
hard for his web page, since here every data is quality based material.
tinder dating site
پنجشنبه 26 مهر 1397 03:25 ق.ظ
Do you have any video of that? I'd care to find out
some additional information.
minecraft free download 2018
پنجشنبه 19 مهر 1397 03:22 ب.ظ
Having read this I thought it was rather enlightening.
I appreciate you spending some time and effort to
put this content together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and posting comments.
But so what, it was still worthwhile!
Stacia
چهارشنبه 18 مهر 1397 01:20 ق.ظ
6. New York Academy for Performing and Film.
minecraft free download 2018
سه شنبه 17 مهر 1397 05:37 ب.ظ
I have been browsing online more than 3 hours lately, but I by no means discovered any attention-grabbing article
like yours. It's pretty worth enough for me. In my opinion, if all webmasters and bloggers made
good content as you did, the internet will be much more helpful than ever before.
minecraft
یکشنبه 15 مهر 1397 08:45 ب.ظ
I enjoy, cause I discovered just what I was taking a look for.

You have ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a great
day. Bye
minecraft
جمعه 13 مهر 1397 06:04 ق.ظ
Someone necessarily lend a hand to make severely articles I might state.
That is the very first time I frequented your web page and so far?
I surprised with the analysis you made to create this particular post
extraordinary. Wonderful job!
minecraft
جمعه 13 مهر 1397 01:50 ق.ظ
This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.
Many thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo