تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - فوتبال و امید

حقیقت نیوز

فوتبال و امید

تاریخ:شنبه 26 خرداد 1397-01:55 ب.ظ

فوتبال و امید

بازی ایران و مراکش را دیدیم. چه کشمکش هایی داشت .بیست دقیقه اول کم مانده بود خودمان را از استرس بکشیم .به هر حال بازی تمام شد و بازیکنان عزیزمان دل هشتاد میلیون ایرانی را شاد کردند .

بازی حاشیه و فرامتنی داشت که به نظر حقیر به متن می ارزید و آن جمله حکیمانه فردوسی پور بود که آن را مانند آویزه های هفتگانه (معلقات سبعه )باید بر دیوار خاطراتمان نصب کنیم "تو این مملکت فقط فوتباله که میتونه دل مردمو شاد کنه ، نه هیچ چیز دیگه ای"

اگر به لیست خوشحال ترین مردم دنیا نگاه کنید ملاحظه خواهید نمود که کشورهای اروپایی در صدر هستند.لابد فکر خواهید نمود که به علت در آمد سرانه بالای آنهاست حق هم دارید پول خوشبختی می آورد ولی اگر به وضعیت بعضی از کشورها مانند کاستاریکا با در آمد سرانه حدود ده هزار دلار در آمریکای لاتین  نگاهی بیاندازید ملاحظه خواهید نمود که آنها هم رتبه خوبی دارند.راستی چه عاملی باعث شده که بعضی از کشورها که در آمد چندانی ندارند ،شاد باشند و احساس خوشبختی بکنند؟

نمی خواهیم وارد بحث "علم بهتر است یا ثروت"و "پول خوشبختی می آورد"و مسائلی از این دست بشویم .
ولی متاسفانه در جامعه ما "امید" از بین رفته است و مردم در یاس و ناامیدی به سر می برند .علت این مساله از یک طرف برمی گردد به نابسامانی اقتصادی و تورم و گرانی و از طرف دیگر ،تزریق یاس و ناامیدی از طریق رسانه های گروهی و روزنامه های منتقد دولت و فضای مجازی و ماهواره .یعنی هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان و هم طیف مخالف نظام هر سه کاری می کنند که مردم امید خود را از دست بدهند .

زنده باد فوتبال و تیم ملی ایران که لااقل برای مدتی محدود امید و نشاط را به جامعه برگردانید و امیدواریم که مسئولان و رسانه ها روحیه نشاط و امید را از مردم نگیرند و بچه های تیم ملی بازی های بعدی را هم ببرند و رونالدو گل بخودی بزند!

ناصرتسلی_نیا
Astaranews1.ir

@astarali



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
Marlys
پنجشنبه 2 خرداد 1398 03:55 ق.ظ
Wow, this article is good, my younger sister is analyzing these kinds of things, so I am going to let
know her.
tinyurl.com
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 06:28 ب.ظ
Somebody necessarily lend a hand to make significantly posts I
would state. This is the very first time I frequented your web page and so far?
I surprised with the research you made to make this actual post amazing.
Fantastic job!
Luann
سه شنبه 31 اردیبهشت 1398 08:55 ق.ظ
It's hard to come by well-informed people about this topic, however, you sound like you know what you're talking about!
Thanks
Cole
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 03:03 ب.ظ
I pay a visit daily a few blogs and websites to read content, but this webpage provides
feature based writing.
Lucienne
دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 04:06 ق.ظ
It's a pity you don't have a donate button! I'd most
certainly donate to this fantastic blog!
I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed
to my Google account. I look forward to fresh updates and will
share this blog with my Facebook group. Chat soon!
Roxana
پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 10:26 ق.ظ
I simply couldn't leave your web site before
suggesting that I really enjoyed the standard information a person provide in your visitors?
Is gonna be back continuously to check up on new posts
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 09:17 ب.ظ
I truly love your website.. Great colors & theme. Did you build
this web site yourself? Please reply back as I'm trying to create my own personal website and would love to know where you got this from or what the
theme is called. Appreciate it!
tinyurl.com
چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 09:09 ق.ظ
This design is wicked! You definitely know how to keep a reader entertained.
Between your wit and your videos, I was almost moved to start
my own blog (well, almost...HaHa!) Great job. I really
enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
Too cool!
g
دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 04:25 ب.ظ
Thank you for some other excellent post. The place else
may just anybody get that type of info in such an ideal method of writing?
I've a presentation next week, and I am on the search for such information.
tinyurl.com
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398 03:56 ق.ظ
Hi, I would like to subscribe for this website to get most recent updates, thus where can i
do it please help out.
http://tinyurl.com/yysup8xl
جمعه 20 اردیبهشت 1398 01:45 ب.ظ
I quite like reading an article that will make people think.
Also, thanks for allowing for me to comment!
http://tinyurl.com/
جمعه 20 اردیبهشت 1398 09:43 ق.ظ
I read this piece of writing fully regarding the resemblance of hottest and preceding technologies,
it's awesome article.
Chelsea
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 03:14 ب.ظ
I know this website gives quality dependent
posts and extra data, is there any other website which gives
such stuff in quality?
tinyurl.com
پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 10:22 ق.ظ
Great post. I used to be checking constantly this weblog and I am inspired!
Extremely useful information specifically the last part :
) I take care of such info much. I was seeking this certain info for
a very long time. Thanks and best of luck.
tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 08:16 ق.ظ
Every weekend i used to pay a visit this web site, because
i wish for enjoyment, as this this site conations really good
funny stuff too.
http://tinyurl.com
یکشنبه 15 اردیبهشت 1398 02:41 ق.ظ
I read this article fully regarding the difference of newest
and previous technologies, it's awesome article.
tinyurl.com
شنبه 14 اردیبهشت 1398 11:30 ق.ظ
This is a topic that's close to my heart... Cheers! Exactly where
are your contact details though?
tinyurl.com
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 08:43 ب.ظ
My spouse and I absolutely love your blog and find many of your post's to be exactly what I'm looking for.
Would you offer guest writers to write content to suit your needs?
I wouldn't mind writing a post or elaborating on a number of the subjects you
write concerning here. Again, awesome web site!
Sally
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 12:33 ب.ظ
Hello! I understand this is sort of off-topic but I needed to ask.
Does managing a well-established website such as yours take a large amount of work?
I am completely new to blogging however I do write in my diary on a daily basis.
I'd like to start a blog so I can share my personal
experience and feelings online. Please let me know if you have any recommendations or tips for new aspiring bloggers.
Appreciate it!
Cerys
پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 08:27 ق.ظ
You've made some good points there. I looked on the net to find out more about the issue and
found most individuals will go along with your views on this website.
Emelia
سه شنبه 10 اردیبهشت 1398 09:29 ق.ظ
Excellent post. I was checking continuously this blog and I'm inspired!

Very helpful information particularly the last part
:) I handle such info much. I was seeking this particular info for a very lengthy time.
Thank you and best of luck.
http://tinyurl.com/y4fpxao3
دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 05:06 ق.ظ
Thank you a bunch for sharing this with all people you really recognize what you
are speaking approximately! Bookmarked. Please also talk over with my
web site =). We can have a link exchange contract among us
Corina
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 12:17 ب.ظ
My brother suggested I might like this web site.
He was entirely right. This post truly made my day.
You can not imagine just how much time I had spent for this info!
Thanks!
Leandro Martins de Almeida
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 01:29 ق.ظ
With havin so much content do you ever run into any issues of plagorism or copyright infringement?
My website has a lot of exclusive content I've either written myself or outsourced but it appears a lot of it is popping it up
all over the web without my permission. Do you know any methods
to help reduce content from being ripped off? I'd really appreciate it.
Augusta
شنبه 7 اردیبهشت 1398 03:28 ب.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account
it. Look advanced to more added agreeable from you!
However, how can we communicate?
Bichara Previc
شنبه 7 اردیبهشت 1398 02:52 ب.ظ
Thank you for every other fantastic post. Where else
may just anybody get that type of information in such an ideal method of
writing? I have a presentation subsequent week, and I'm on the look for such info.
Ezequiel
شنبه 7 اردیبهشت 1398 10:35 ق.ظ
It's an remarkable article in favor of all the web viewers; they will obtain benefit from it I am sure.
Trevor
شنبه 7 اردیبهشت 1398 12:28 ق.ظ
Great blog here! Also your site loads up very fast!
What web host are you using? Can I get your affiliate
link to your host? I wish my site loaded up as quickly as
yours lol
tinyurl.com
جمعه 6 اردیبهشت 1398 10:33 ب.ظ
Just wish to say your article is as surprising.
The clarity in your post is simply nice and i can assume you are an expert on this subject.
Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post.
Thanks a million and please continue the rewarding work.
http://tinyurl.com/
جمعه 6 اردیبهشت 1398 05:43 ب.ظ
Hi there Dear, are you truly visiting this web
page on a regular basis, if so afterward you will absolutely take nice knowledge.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo