تبلیغات
به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - سرپرست سیاسی انتخابات استانداری؛ دفاع از سرپرستان، سکوت در انتصاب ۱+۴ غیر مستخدم!

حقیقت نیوز

سرپرست سیاسی انتخابات استانداری؛ دفاع از سرپرستان، سکوت در انتصاب ۱+۴ غیر مستخدم!

تاریخ:چهارشنبه 18 مهر 1397-08:18 ب.ظ


به گزارش رویداد گیلان ،در چند ماه اخیر، رسانه ها واکنش های مختلفی به موضوع انتصاب افراد غیر مستخدم به عنوان بخشدار و معاون فرماندار پرداختند به نحوی که زوایای قانونی این انتصابات به طور کامل مورد بررسی و اسناد و مدارکی پیرامون غیر قانونی بودن این انتصابات مطرح شد. علاوه بر طرح پرونده این […]

..................... تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۷ ......................

به گزارش رویداد گیلان ،در چند ماه اخیر، رسانه ها واکنش های مختلفی به موضوع انتصاب افراد غیر مستخدم به عنوان بخشدار و معاون فرماندار پرداختند به نحوی که زوایای قانونی این انتصابات به طور کامل مورد بررسی و اسناد و مدارکی پیرامون غیر قانونی بودن این انتصابات مطرح شد. علاوه بر طرح پرونده این چهار نفر در دیوان عدالت اداری، اخیراً خبر رسیده که پرونده ای نیز به صورت کیفری در خصوص این انتصابات تشکیل شده و این موضوع نشان از دقت نظر دستگاه قضا در این امور دارد. علیرغم اظهارات برخی از نمایندگان طرفدار استاندار گیلان و برخی رسانه ها که ارتباط معناداری با مشاور جوان (سرباز امریه) استاندار دارند، اخیراً سخنان سید جلال سید محمدی سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری در خصوص انتصابات جای تامل ویژه دارد. وی که اخیراً به سمت سرپرستی این اداره کل منصوب شده است، انتصابات “جاری” استانداری را کاملاً قانونی دانسته و تلویحاً در خصوص انتصابات مناقشه بر انگیز موسوم به ۱+۴ سکوت کرده است. لذا به نظر می رسد این اقدام وی عدم دفاع از انتصابات مورد بحث تفسیر شود و به عبارتی تصریح این موضوع خواهد بود که، امکان انتصاب افرادی مشابه ۱+۴ به سمت هایی چون بخشدار و معاون فرماندار وجود ندارد.
اما از سوی دیگر سخنان وی در رابطه با وضعیت سرپرست های فرمانداری های لاهیجان و رودسر جای بحث دارد. آقای سید محمدی با مطالعه ای هر چند گذرا به قانون مدیریت خدمات کشوری می تواند دریابد که نه تنها ادامه خدمت سرپرستان دو فرمانداری یاد شده مخالف تجویز قانون است بلکه هرگونه تصمیم و سندی که به امضاء آنها می رسد قابلیت طرح شکایت در مراجع صالح قضایی، توسط مدعیان را خواهد داشت زیرا اولاً ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید:
“ماده ۳۲-هر یک از کارمندان دستگاه های اجرایی، متصدی یکی از پست های سازمانی خواهند بود و هرگونه به کارگیری افراد و پرداخت حقوق بدون داشتن پست سازمانی موب پس از یکسال از ابلاغ این قانون ممنوع است.”
همانطور که محرز است لزوم پرداخت حقوق و جایگاه سازمانی منوط به داشتن پست مصوب است اگرچه فرماندار سابق رودسر که هم اکنون سرپرست فرمانداری لاهیجان است، دارای پست قبلی خود یعنی فرماندار سابق رودسر می باشد اما پست قبلی سرپرست فعلی فرمانداری رودسر توسط معاون سیاسی جدید فرمانداری رشت پُر شده است. اما از سوی دیگر توجه به ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص شرایط سرپرست می باشد. این ماده عنوان داشته:
“ماده ۹۴- تصدی بیش از یک پست سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسؤول مافوق تصدی موقت پست سازمانی مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد.
تبصره – عدم رعایت مفاد ماده فوق الذکر توسط هر یک از کارمندان دولت اعم از قبول کننده پست دوم یا مقام صادرکننده حکم متخلف محسوب و در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد.”
در این ماده شرایط احراز سرپرست، مدت زمان احراز و نیز وضعیت پرداختی به وی تعیین شده است. به عبارتی با توجه به قوانین یاد شده اگرچه جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان دارای پست فرماندار رودسر است اما پس از گذشت ۴ ماه دیگر امکان سرپرستی وی در لاهیجان قانونی نبوده و نمی تواند از ظرفیت های پیش بینی شده برای این پست استفاده نماید، اما قانوناً می تواند در رودسر به فرمانداری خود ادامه دهد. همچنین در خصوص وارسته سرپرست فعلی فرمانداری رودسر با توجه به عدم احراز پست به دلیل تصدی پست قبلی توسط انصاری معاون سیاسی فرمانداری رشت، حضور وی در ساختار استانداری گیلان مغایر با ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و از حیث گذشت ۴ ماه از سرپرستی ادامه فعالیت وی مغایر با ماده ۹۴ این قانون می باشد. در نتیجه با توجه به گذشت زمان پیش بینی شده ۴ ماهه، ادامه فعالیت هر دو فرماندار مغایر با قانون و زمانی که موجبات قانونی فعالیت زایل شود، مرجع فاقد اهلیت تشخیص داده شده و تصمیمات وی فاقد اعتبار اجرایی تلقی می گردند. از این رو علیرغم ادعای سید جلال سید محمدی که در جایگاه تدقیق، رسیدگی، ارزیابی و انتصابات استانداری جلوس نموده است این عدم آگاهی موجبات خسران است. بنابراین اخرین شمشیرزن استاندار نیز در خصوص انتصابات و ادامه فعالیت سرپرستان نتیجه ای در این مصاف به دست نیاورد.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
http://tinyurl.com/y35c3ym3
دوشنبه 27 اسفند 1397 04:35 ب.ظ
Very shortly this web page will be famous among all blogging viewers,
due to it's nice articles or reviews
Sheryl
شنبه 25 اسفند 1397 08:52 ق.ظ
Fine way of telling, and good paragraph to take data on the topic of
my presentation subject matter, which i am going
to convey in academy.
Leandro Martins de Almeida
جمعه 24 اسفند 1397 06:34 ق.ظ
Very good site you have here but I was wanting to know if you knew of any message
boards that cover the same topics talked about here? I'd
really like to be a part of group where I can get suggestions from other knowledgeable individuals
that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know.

Thanks!
tinyurl.com
چهارشنبه 22 اسفند 1397 02:22 ب.ظ
It's awesome in favor of me to have a site, which is valuable in favor of my know-how.
thanks admin
Otto
چهارشنبه 22 اسفند 1397 08:35 ق.ظ
Hi there! I know this is kinda off topic but I was wondering which
blog platform are you using for this site? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at alternatives for another platform.
I would be fantastic if you could point me in the direction of a
good platform.
http://tinyurl.com/yxuomptv
چهارشنبه 22 اسفند 1397 04:02 ق.ظ
I read this piece of writing fully about the comparison of newest and earlier technologies, it's amazing article.
Luiz Gastão Bittencourt
جمعه 17 اسفند 1397 05:59 ب.ظ
Today, I went to the beach front with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She put the shell to her ear and screamed.
There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to
go back! LoL I know this is entirely off topic but I had to tell someone!
Luiz Gastão Bittencourt
جمعه 17 اسفند 1397 02:08 ب.ظ
It's awesome for me to have a website, which is beneficial designed for
my experience. thanks admin
Luiz Gastão Bittencourt
پنجشنبه 16 اسفند 1397 08:18 ب.ظ
Wow, that's what I was looking for, what a
information! present here at this webpage, thanks admin of this site.
Connor
چهارشنبه 15 اسفند 1397 10:43 ق.ظ
I've been browsing online more than 2 hours today, yet I never
found any interesting article like yours. It's pretty worth enough
for me. Personally, if all webmasters and bloggers made good content as
you did, the net will be a lot more useful than ever before.
Dorothy
شنبه 11 اسفند 1397 07:23 ق.ظ
Howdy! I understand this is kind of off-topic but I had to ask.
Does running a well-established website such as yours
require a lot of work? I'm brand new to writing a blog but I do write in my journal daily.
I'd like to start a blog so I can easily share my personal experience
and views online. Please let me know if you have any kind of suggestions or tips
for brand new aspiring blog owners. Appreciate
it!
Ellis
جمعه 10 اسفند 1397 10:42 ب.ظ
Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading?

I'm trying to find out if its a problem on my end
or if it's the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.
Mitchel
پنجشنبه 9 اسفند 1397 05:15 ب.ظ
This website truly has all the info I wanted concerning
this subject and didn't know who to ask.
Brett
یکشنبه 5 اسفند 1397 10:12 ق.ظ
Good answer back in return of this issue with solid arguments
and describing all regarding that.
Henrietta
شنبه 4 اسفند 1397 09:12 ب.ظ
Appreciate the recommendation. Will try it out.
Michell
پنجشنبه 2 اسفند 1397 06:15 ق.ظ
Hi, i think that i noticed you visited my web site thus i came to go back the choose?.I'm
attempting to to find issues to improve my site!I guess its good enough
to make use of a few of your ideas!!
Uta
سه شنبه 30 بهمن 1397 02:51 ق.ظ
Consider investments that provide fast annuities.
https://www.yelp.com/biz/albany-towing-services-albany
یکشنبه 28 بهمن 1397 09:26 ق.ظ
Special autos need particular towing vehicles.
Carl
جمعه 26 بهمن 1397 10:58 ق.ظ
Financial advisors business is folks business.
Jetta
پنجشنبه 25 بهمن 1397 09:21 ق.ظ
Traders do pay direct and oblique prices.
Ramiro
پنجشنبه 25 بهمن 1397 06:00 ق.ظ
Schwab Clever Portfolios invests in Schwab ETFs.
Cleo
یکشنبه 21 بهمن 1397 05:38 ب.ظ
Consider investments that supply quick annuities.
Laurence
یکشنبه 21 بهمن 1397 04:11 ب.ظ
Schwab Intelligent Portfolios invests in Schwab
ETFs.
Erna
جمعه 5 بهمن 1397 06:04 ق.ظ
That is a great tip especially to those fresh
to the blogosphere. Simple but very accurate info… Thank you for
sharing this one. A must read post!
cool maths games space cord
پنجشنبه 27 دی 1397 10:56 ق.ظ
Love post
coolmath minesweeper
پنجشنبه 27 دی 1397 10:55 ق.ظ
Good post, thank
klefer
دوشنبه 17 دی 1397 11:30 ب.ظ
I believe this is among the such a lot vital info for me.
And i am satisfied studying your article. But should observation on few normal things,
The website style is perfect, the articles is in reality
nice : D. Excellent process, cheers
fence installation lowes
چهارشنبه 5 دی 1397 03:39 ق.ظ
I'm contemplating a wooden privateness fence.
lowes fence installation financing
یکشنبه 2 دی 1397 02:14 ب.ظ
6' wood fences run about 1$18.00 a foot.
Kathlene
دوشنبه 26 آذر 1397 01:20 ق.ظ
Thanks a bunch for sharing this with all people you really recognize what you're speaking about!

Bookmarked. Please also seek advice from my site =).
We may have a hyperlink trade agreement among us
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo