به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

حقیقت نیوز

روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

تاریخ:پنجشنبه 29 فروردین 1398-01:31 ب.ظ


ارتش, 29 فروردین روز ارتش, روز ارتش, روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران‎

29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران

نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.


چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟
از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد.

 

ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد. همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند.

 

ارتش,علت نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش,روز ارتش

 29 فروردین روز بزرگداشت حماسه آفرینی های دلاور مردان ارتش ایران

 

شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی و دخالت های بیجا در امور ارتش چنین نوشته بود:

<< معاون نخست وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرقاب می داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می نماید که ارتش بایستی شاهد لطمه ای دیگر بر روحیات افسران و افراد خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد و... وزیر دفاع بدون مشورت و نظر خواهی از اینجانب و خارج از وظایف خود می رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می گوید که سربازان فروردین مرخص و بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه ها کشانده بود، نگهداری سربازخانه ها را رها کرده و به موطن خود می روند و شب هنگام عناصر توده ای وابسته به سیاستهای خارجی با کامیونها به سربازخانه ها می روند و باقیمانده اسلحه و مهمات را بار کرده و به خارج از شهر می برند... دولت بدون مشورت با ارتش و آگاه ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آن صفحات می فرستند که با ورود آنها و اولین سخن پراکنی که می کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می کنند و در جلوی همین هیأت فرماندة پادگان را گلوله باران می کنند...>>


 کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت، بی انضباطی، سستی و عدم تمکین از فرماندهان نیز به مشکلات ارتش اضافه شود.

 

مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی(ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.

 

پیام تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1358 و نامگذاری روز ارتش
با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) در سال 1358 ارتش تولدی نو یافت و (ارتش جمهوری اسلامی ایران) پا به عرصه وجود گذاشت.

 

روز ارتش,علت نامگذاری 29 فروردین به عنوان روز ارتش,ارتش ایران

نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

26 فروردین 58/ 17 جمادى الاولى 99
ملت شریف و مبارز ایران- وفقهم اللَّه تعالى‏

با اهداى سلام و سپاس از مجاهدات خستگى ناپذیر شما ملت شجاع که اهداف مقدس اسلام را تا آستانه پیروزى رساندید و دست خیانتگران داخلى و خارجى را با خواست خداى بزرگ قطع کردید، لازم است به تذکرات زیر توجه نمایید:
1- روز چهارشنبه 29 فروردین روز ارتش اعلام مى‏ شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان هاى بزرگ با ساز و برگ به رژه بپردازند و پشتیبانى خود را از جمهورى اسلامى و ملت بزرگ ایران و حضور خود را براى فداکارى در راه استقلال و حفظ مرزهاى کشور اعلام نمایند.


2- ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامى که حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.


3- افراد ارتش موظفند در داخل ارتش حفظ نظم و سلسله مراتب و ضوابط را بکنند. توجه ننمودن به این مسائل موجب ضعف ارتش اسلامى مى‏ شود و نظام را از هم مى ‏پاشد. سربازان و درجه داران و افسران موظفند سلسله مراتب را حفظ و مراعات کنند؛ چنانچه رؤساى فوق موظفند با ارتش به طور محبت و برادرى رفتار نمایند و از دیکتاتورى که در رژیم طاغوت بود اجتناب نمایند. ارتش اسلامى باید با حفظ سلسله مراتب و نظام صحیح اسلامى و اطاعت کامل زیردست از ما فوق و رعایت کامل ما فوق از زیردست، اداره شود. تخلف از این امر ضد انقلاب است و مورد مؤاخذه خواهد بود.


4- افراد خارج از ارتش حق ندارند در امر ارتش دخالت کنند و ارتشى را در داخل ارتش یا خارج بدون مجوز دستگیر کنند. اگر شکایتى دارند یا اطلاع از مجرمیت کسى دارند، روى موازین شرعى و قانونى رسیدگى خواهد شد. دخالت بیجا در داخل ارتش موجب ضعف آنان مى‏شود و مخالف انقلاب اسلامى است.


5- این قشر از ارتش که در خدمت اسلام و ملت هستند و وفادارى خود را از جمهورى اسلامى اعلام نمودند، اگر خداى نخواسته در رژیم طاغوتى خلاف و گناه صغیره کرده‏اند، با برگشت به سوى خداى تعالى و جمهورى اسلامى مورد عفو خداوند رحمان و عفو ملت شریفند، و این جانب نیز آنان را عفو کردم. امید است آنان با دلگرمى و اعتماد به خدا و ملت شریف به خدمت خود صادقانه ادامه دهند و با قدرت در پادگان هاى خود مستقر شوند. از خداوند تعالى عظمت اسلام و مسلمین و هدایت جوانان فریب‏ خورده ‏اى را که مى ‏خواهند در صفوف مسلمان ها تفرقه بیندازند خواستارم، و هوشیارى ملت را در مقابل توطئه ‏هاى غیر اسلامى امیدوار. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.
روح اللَّه الموسوی الخمینى‏
(صحیفه امام، ج‏7، ص: 20 و 21)

 




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
bit.ly
شنبه 8 تیر 1398 06:25 ق.ظ
My brother suggested I would possibly like this blog. He was once totally right.

This post truly made my day. You can not believe simply how a
lot time I had spent for this info! Thank you!
http://www.yourfilelink.com/get.php?fid=2052989
چهارشنبه 5 تیر 1398 03:53 ق.ظ
Do you have a spam issue on this site; I also am a blogger, and I was curious about your situation; many of
us have created some nice procedures and we are looking to swap solutions with
other folks, be sure to shoot me an e-mail if interested.
Fitness Keto Reviews
سه شنبه 4 تیر 1398 01:24 ب.ظ
Real clear internet site, thanks for this post.
https://eliteedgemaleenhancement.net/
سه شنبه 4 تیر 1398 12:21 ب.ظ
Excellent site you have got here.. It's difficult to find high quality writing like yours nowadays.
I seriously appreciate individuals like you! Take care!!
Pure Healing CBD
سه شنبه 4 تیر 1398 08:26 ق.ظ
Great - I should certainly pronounce, impressed with your site.

I had no trouble navigating through all tabs as well as related info
ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least.
Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who
add forums or something, website theme . a tones way
for your customer to communicate. Excellent task.
Keto Top
سه شنبه 4 تیر 1398 08:21 ق.ظ
You are my intake, I have few web logs and very sporadically run out from post :).
legendzxlpills.com
سه شنبه 4 تیر 1398 07:57 ق.ظ
Hi there, I wish for to subscribe for this website to get
most recent updates, so where can i do it please help
out.
http://Weed-tirement.net/
سه شنبه 4 تیر 1398 06:44 ق.ظ
Simply desire to say your article is as surprising.
The clearness to your publish is just cool and i
could think you're a professional in this subject. Fine
with your permission allow me to take hold of your feed to stay up to date with drawing close post.
Thanks 1,000,000 and please carry on the rewarding work.
Halo Hair Vitamins Reviews
سه شنبه 4 تیر 1398 04:41 ق.ظ
Wonderful post! We are linking to this particularly great post on our site.

Keep up the great writing.
unleashxboost.com
دوشنبه 3 تیر 1398 04:55 ب.ظ
Hello very cool website!! Man .. Excellent .. Superb ..
I will bookmark your site and take the feeds additionally?

I am glad to find numerous helpful information here in the post, we'd like work out more strategies on this
regard, thanks for sharing. . . . . .
Natural Grow CBD Review
دوشنبه 3 تیر 1398 04:22 ب.ظ
This is a topic which is near to my heart... Take care! Exactly
where are your contact details though?
http://Eliteexpanse.org/
دوشنبه 3 تیر 1398 11:30 ق.ظ
You are a very capable person!
https://xsystemtrader.org/
دوشنبه 3 تیر 1398 10:36 ق.ظ
Thanks for the sensible critique. Me & my neighbor were just preparing to do some
research about this. We got a grab a book from our area library but
I think I learned more from this post. I am very glad to see such magnificent information being shared
freely out there.
https://fusionriseketo.org/
دوشنبه 3 تیر 1398 10:25 ق.ظ
Hello! I just wanted to ask if you ever have any problems with hackers?
My last blog (wordpress) was hacked and I ended up
losing a few months of hard work due to no back up.
Do you have any methods to protect against hackers?
Keto Top Diet Review
دوشنبه 3 تیر 1398 09:29 ق.ظ
An outstanding share! I've just forwarded this onto a coworker who has been conducting a little research on this.

And he in fact bought me breakfast because I discovered it for him...
lol. So let me reword this.... Thanks for the meal!!

But yeah, thanx for spending the time to discuss this matter here on your web site.
Pure Healing CBD Oil
دوشنبه 3 تیر 1398 08:01 ق.ظ
Thank you for any other wonderful post. Where
else could anybody get that kind of info in such an ideal manner of writing?

I've a presentation subsequent week, and I am on the look for
such information.
Thrive Keto Diet
دوشنبه 3 تیر 1398 07:41 ق.ظ
Can I simply just say what a relief to discover a person that genuinely understands what they're talking about on the net.
You actually understand how to bring an issue to light and make
it important. More people really need to look at this and understand this side of your story.
I was surprised you aren't more popular given that you most certainly possess the gift.
NuRadiance Lift Face Cream
دوشنبه 3 تیر 1398 06:21 ق.ظ
Post writing is also a excitement, if you be familiar with afterward you can write or
else it is difficult to write.
https://topketo.net/
دوشنبه 3 تیر 1398 04:58 ق.ظ
Hi to all, the contents present at this site are in fact remarkable for people experience, well, keep up the nice work fellows.
http://purehealingcbdoil.com/
دوشنبه 3 تیر 1398 04:53 ق.ظ
Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?
I've been trying for a while but I never seem to get
there! Appreciate it
Elite Edge Male Enhancement Review
دوشنبه 3 تیر 1398 04:19 ق.ظ
I just couldn't go away your web site prior to suggesting that I extremely enjoyed the standard
information a person supply for your guests? Is going to be back incessantly
in order to check up on new posts
Keto Essential Review
دوشنبه 3 تیر 1398 03:22 ق.ظ
I view something genuinely special in this web site.
Thrive Society Keto Review
دوشنبه 3 تیر 1398 12:31 ق.ظ
Greetings from California! I'm bored to tears at work so I decided to browse your website on my iphone during
lunch break. I enjoy the info you present here
and can't wait to take a look when I get home.
I'm surprised at how fast your blog loaded on my cell phone ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, great site!
https://fusionriseketoweightloss.net/ If you have any kind of concerns concerning where and how you can make use of
یکشنبه 2 تیر 1398 11:24 ب.ظ
Wow! At last I got a weblog from where I be able to actually take helpful information regarding my
study and knowledge.
https://visagemax.org/
یکشنبه 2 تیر 1398 10:47 ب.ظ
Howdy! This blog post couldn?t be written much better!
Looking through this article reminds me of my previous roommate!
He continually kept preaching about this. I will forward this information to
him. Pretty sure he's going to have a great read. Thank you for sharing!
https://topketo.org/
یکشنبه 2 تیر 1398 10:25 ب.ظ
Hi there to every body, it's my first pay a quick visit of this blog; this website contains remarkable and in fact fine material for readers.
Fitness Keto Pills
یکشنبه 2 تیر 1398 09:49 ب.ظ
I do agree with all the concepts you have introduced on your post.
They are really convincing and will certainly work.
Still, the posts are too brief for newbies. May just you please extend them
a little from next time? Thanks for the post.
https://fusionriseketo.com/
یکشنبه 2 تیر 1398 09:25 ب.ظ
Some genuinely nice and utilitarian info on this internet site,
as well I believe the pattern holds great features.
Element Life Keto
یکشنبه 2 تیر 1398 09:13 ب.ظ
Excellent blog here! Also your site loads up very fast! What host are
you using? Can I get your affiliate link to your host?

I wish my site loaded up as quickly as yours lol
http://Heliusskincare.net/
یکشنبه 2 تیر 1398 08:55 ب.ظ
I am no longer positive the place you're getting your info, but great topic.
I needs to spend some time finding out more or figuring
out more. Thanks for excellent info I used to be in search of this info
for my mission.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


نمایش نظرات 1 تا 30


Admin Logo
themebox Logo