به روز نامه الكترونیكی آستارا نیوز یك اولین سایت خبری و تحلیلی در شمال كشور و‌استارا خوش آمدید تاسیس 1379 آستارا نیوز - مطالب آبان 1398

حقیقت نیوز

دومین نشست شورای حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا با استاد احد نجار یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای از حوزه انتخابیه آستارا (بنا بدعوت دفتر حزب موتلفه اسلامی آستارا )

تاریخ:چهارشنبه 22 آبان 1398-11:23 ب.ظ

 دومین نشست شورای حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا با استاد احد نجار   یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای از حوزه انتخابیه آستارا (بنا بدعوت دفتر حزب موتلفه اسلامی آستارا )


در پی درخواست برخی از کاندیداهای مطرح در یازدهیمین  دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ،دومین   دوره از نشستهای اعضای شورای حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا با کاندیداهای احتمالی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار گردید و بدینوسیله جناب آقای استاد احد نجار دومین  کسی بودند که با حضور در دفتر این حزب برنامه های خود در یاز د همین دوره انتخابات مجلس را ارئه دادند. این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید رأس ساعت 16/30 روز جمعه  در مکان جدید دفتر حزب انجام شد .
دبیر حزب موتلفه آستارا گفت : حزب از کاندیدا ها دعوت بعمل می آورد و تا برنامه هایشان را اطلاع رسانی نمایند و مردم از نزدیک از اهداف و برنامه ها کاندیدا آشنا شودند و با این کار همگرایی و وحدت را در شهرستان آستارا ایجاد کنیم  .
وی تصریح کرد : حزب از هر گونه پیش داوری در خصوص کاندیدا بدور است و از کسی حمایت نمی کند هیچ مارکی در این چهل سال به حزب نچسیده است
جاوید لقمان تاکید کرد : هیچ تمنای از کاندیدا ها و نماینده منتخب حزب ندارد و دنبال امتیار گرفتن نیست
وی در خاتمه گفت : دروه دهم مجلس نتوانسته رضایت مندی جامعه و مردم را جلب کند و اما امید به آینده داریم و امیدوارمجلس یازدهم خوب و توانانمند باشد .
کاندیدا ی احتمالی دوره یازدهم مجلس از حوزه انتخابیه آستارا در ادامه گفت : ما مهم ترین انتخابات حساس را در پیش داریم و مردم باری دیگر در انتخابات اسفند ماه حماسه خواهند آفرید .
استاد احد نجار تصریح کرد : کاندیدا ها بدون پشتبان علمی و کارشناسی می آیند و وقتی انتخاب می شوند در چهار ساله نمایندگی یکی از برنامه های اعلام شده خود اجرا نمی کنند و مردم بخاطر وعده های توخالی دلسرد از کاندیداها می شوند
این فعال اقتصادی در ادامه رئوس مباحث  برنامه های توسعه خود را چنین تشریح کرد :
۱- عمرانی و زیر ساخت:
# بحث توسعه طرح جامع اب شهرستان و هدف گذاری برای تحقق و دستیابی به پیشرفت حداقل ۳۰٪ طرح مذکور در طی ۴ سال نخست.
# بحث توسعه فاضلاب شهری با افق چشم انداز و دستیابی به پیشرفت حداقل ۲۰٪ طرح مذکور در طی ۴ سال اول.
# توسعه زیر ساخت برق شهرستان خصوصا در فصول پر مصرف و مسافر پذیر با برنامه جذب سرمایه گذار در ایجاد نیروگاه های کوچک پورتابل بخش خصوصی با استقرار اولین نیروگاه بخش خصوصی ۵ الی ۱۰ مگاوات در منطقه ویژه.
۲- اقتصادی (متمرکز بر منطقه ویژه):
# برنامه ریزی برای تدوین طرح جامع منطقه ویژه با بهره گیری از حداکثر فضای موجود ۵۵  هکتاری بندر و منطقه ویژه و ایجادصنایع تبدیلی و اقتصادی منطقه ویژه با هدف‌گذاری توسعه بیش از ۳۰ واحد صنایع تبدیلی نظیر سردخانه های کلاس وکیوم  جهت نگهداری و صادرات با کیفیت محصولات کشاورزی و گل و گیاه و صنایع تبدیلی نظیر پرس و لمینیت پلیت های خام ام دی اف و یا ایجاد شهرک تولید نهاده های دامی و طیور و کشاورزی با محوریت و بهره گیری از ظرفیت ورود غلاتی نظیر جو و گندم و ذرت و سویا و انواع کنجاله هایی که از بنادر حوزه خزر نظیر اکتاوو قزاقستان وارد می شود‌ بنحوی که می توان استارا را تبدیل به پورت تولید نهاده های استراتژیک دامی و طیور کشور کرد نظیر بندر امام و امیر اباد.
# توسعه راه اهن با محوریت و تمرکز بر ایجاد باراندازهای متعدد تخصصی جهت صادرات کالاهای مزیت دار داخلی نظیر فراورده های شیمیایی و پتروشیمی و سوخت و گل و گیاه و میوه و تره بار با توجه به اینکه استارا تبدیل به پورت صادرات اینگونه محصولات گردیده و پیشبینی برای ایجاد صنایع وابسته.
# توسعه گمرک با محوریت بر ایجاد بزرگترین شهرک صادراتی گل و گیاه وتره بار کشور و صنایع وابسته به آن نظیر واحد های سردخانه ای و سپرتینگ حرفه ای و واحد های بسته بندی ، قارچ زدایی، پولیش زنی و .... (مطابق با طرح آمایش سرزمینی کشور و پیشبینی طرح مذکور در آن که راکد مانده است)
# ایجاد اولین بازارچه مشترک خط مرزی ایران (زون سبز تجاری در منطقه حایل) با کشور اذربایجان نظیر طرح بارانداز راه اهن. و ایجاد دفاتر تجاری شرکت های تولیدی و صنعتی و کشاورزی ایرانی و حمایت و تسهیل امور تجاری در زمینه صادرات کالاهای داخلی. مطابق با کنوانسیون های رایج تجاری و سیاسی متداول در اقتصاد بین المللی.
۳- توسعه و بهره گیری از پتانسیل های بالای گردشگری:
# تدوین طرح جامع توریست سلامت با توجه به وجود مرکز درمانی متروکه و امکان تبدیل آن به پایگاه و کیلینیک مجهز توریست درمانی و مشارکت با بخش خصوصی در این زمینه.
# تدوین شیوه نامه و عملیاتی کردن دهکده های گردشگری با تمرکز بر بوم گردی خصوصا در روستاهای بخش مرکزی نظیر مشند و چملر خصوصا اینکه این روستاها در لیست روستاهای ویژه گردشگری نیز ثبت شده اند.
# بهره‌گیری از پتانسیل گردشگری دریایی و یا آفرودهای طبیعت گردی و ایجاد کلوب های مجهز در این خصوص.
# حمایت از طرح ها و سرمایه گذاران برای ایجاد طرح مکمل و جامع برای منطقه ۱۴۰ هکتاری استیل خصوصا ایجاد مجتمع های گردشگری و رفاهی نظیر هتل و رستوران های دریایی و سایت های قایق سواری و کلوب های ماهیگیری و فوت کور و ...
# تبدیل استارا به شهر گردشگری و ایجاد ستاد مرکزی جهت مدیریت جشنواره های گردشگری و فرهنگی با تبدیل دفتر سازمان گردشگری به اداره و یا اداره کل جهت جذب و مدیریت سرمایه گذاران.
 وی ادامه گفت : من انقلابی عمل می کنم و از عزل و نصب اتوبوسی استقبال نمی کنم اما بعداز انتخاب شدن  با مشورت با نخبگان  جامعه از مدیران لایق حمایت خواهم کرد و از مدیری  که بدون مشاور باشد عذرش را خواهم خواست .
استاد نجار تصریح کرد  : در بحث گردشگری و محیط زیست و توسعه گمرک و اسکله  و راه آهن و بازارچه مشترک مرزی برنامه مدون دارم که متعاقبا اعلام خواهم کرد .
وی در خاتمه گفت : من معتقد به مشورت هستم و نیاز باشد نخبگان جامعه بیایند و با منطق و دیل بمن ثابت کنند کسی دیگر از من اصلح تر و برای پیشترفت شهرستان می تواند قدم بردارد من با آن  کاندیدا همکاری خواهم کرد اگر نخبگان جامعه با منطق و دلیل بمن ثابت کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا، با توجه به درخواست تعدادی از کاندیداهای احتمالی مطرح در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این حزب آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری نشستهای تخصصی با این عزیزان اقدام نموده و مباحث مطرح شده و دیدگاههای آنان را منعکس نماید لذا از تمامی کاندیداهای احتمالی در صورت تمایل دعوت بعمل می آید جهت برنامه برای نشستهای آتی با دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان جناب آقای دکتر جاوید لقمان نیا و با شماره تلفن ۰۹۱۱۱۸۲۵۴۲۳ هماهنگ نمایید.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

بیوگرافی و زندگینامه جناب آقای اسد معانی

تاریخ:چهارشنبه 22 آبان 1398-01:12 ق.ظ

اینجانب اسد معانی فرزند مرحوم حاج غلامحسین معانی در تاریخ 1339/11/12 در روستای کانرود واقع در 5 کیلومتری شهرستان بندر مرزی آستارا متولد شدم شغل پدر کشاورز و مادر خانه دار بوده است.دوره ابتدایی و راهنمایی را در روستای کانرود، دوره دبیرستان را در شهر لوندویل و در دبیرستان حشمت و دیپلم را در دبیرستان امام خمینی شهرستان بندر مرزی آستارا در خرداد ماه 1359 در رشته علوم انسانی به پایان رسانیدم.
در دی ماه 1359 پس از شروع جنگ تحمیلی برای گذراندن دوران مقدس سربازی ، پس از 2 ماه دوره آموزش رزم راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل منطقه عملیاتی جنوب کشور شدم و طی 22 ماه حضور در مناطق عملیاتی افتخار شرکت در عملیات فتح المبین به تاریخ 1361/01/2 (آزادسازی مناطق دشت عباس، فکه و بستان)، عملیات بزرگ و حماسه ساز بیت المقدس به تاریخ 1361/02/10 که منجر به آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد شد و شرکت در عملیات محرم، با فرماندهی سرلشکر شهید سپهبد صیاد شیرازی را داشته ام.
پس از اتمام خدمت سربازی به مدت 3 سال بدلیل تعطیلی دانشگاهها و انقلاب فرهنگی به پدر خانواده در امور کشاورزی کمک نمودم. از سال 1365 پس از گذراندن دوره آموزشی در خارج از کشور، به مدت 8 سال تا پایان سال 1372 در یک واحد تولیدی وابسته به بخش خصوصی در استان مازندران در بخش تولید، اداری و مالی مشغول فعالیت شدم. پس از اخذ مدرک کارشناسی در سال 1372 در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور شرکت نموده و در حال حاضر با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت مالی بعنوان کارمند رسمی دیوان محاسبات کشور مشغول به خدمت میباشم. اینجانب دارای کارت ایثارگری بوده و براساس ماده 88 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از مزایای ایثارگری برخوردارم.
خلاصه سوابق تجربی و مدیریتی:
<-  8 سال سابقه در بخش خصوصی در قسمت امور مالی و اداری و تولیدی از سال 1365 لغایت 1372
<- از سال 1373 پس از گذراندن آزمون در دیوان محاسبات کشور به شرح ذیل:
1- کمک حسابرس در وزارت علوم، تحقیقات، سازمان بخش سنجش و آموزش عالی و معاونت دانشجویی از سال 1373
2- حسابرسی در شرکت ملی فولاد ایران و شرکت های تابعه
3- حسابرس ارشد و سرپرست گروه حسابرسی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای  تابعه و فرعی (ایدرو)
4- حسابرس ارشد در شرکت های گروه خودروسازی ایران خودرو به مدت 5 سال
5- حسابرس ارشد در شرکت های گروه خودروسازی سایپا به مدت 5 سال
6- سرپرست گروه حسابرسی در سازمان صنعتی و معدنی  ایمدرو
7- سرپرست گروه حسابرسی در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
8- سرپرست گروه حسابرسی وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت شهرهای عمران شهر جدید، شرکت عمران و بهسازی شهری و شرکت مجری ساختمان های دولتی ایران
9- سرپرست گروه حسابرسی در شرکت های وزارت دفاع و پشتیبانی و باطری سازی نیرو
10- سرپرست گروه حسابرسی در سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا و شرکتهای تابعه
11- سرپرست حسابرسی کل گروه امور اجتماعی و فرهنگی دیوان محاسبات کشور
12- سرپرست گروه حسابرسی در وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت نفت خزر، شرکت توسعه مهندسی متن، شرکت نفت مرکزی ایران، مدیریت اکتشاف صنعت نفت ایران و پژوهشگاه نفت ایران
13- حسابرسی کل وزارت نفت و شرکت ملی  نفت ایران و شرکت های تابعه و فرعی
14- ارایه گزارش تفریغ بودجه و گزارش حسابرسی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های تابعه و فرعی
15- مدیر کل دیوان محاسبات استان گیلان از تاریخ 01/05/1388 لغایت 12/11/1392
16- عضو شورای دستگاه های نظارتی استان گیلان
17- مدیر کل حوزه ریاست کل دیوان محاسبات کشور از تاریخ13/11/1392 لغایت 01/02/1394
18- سرپرست روابط عمومی و بین الملل دیوان محاسبات کشور
19- معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تاریخ 01/02/1394 لغایت 01/09/1396
20- رئیس کمیته فنی خرید ماشین آلات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
21- رئیس کمیته سرمایه انسانی شورای توسعه مدیریت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
22- رئیس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و مدیریت عملکرد شورای توسعه مدیریت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوری
23- رئیس کمیته ساختار و فناوری های مدیریتی، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی شورای توسعه مدیریت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
24- رئیس کارگروه سفرهای خارجی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
25- رئیس کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری، پیشگیری و مقابله با فساد
26- رئیس ستاد همایش ها و نمایشگاه های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور
27- رئیس زیر کارگروه، تخصصی تامین و توزیع ماشین آلات و آواربرداری ساختمان
28- حسابرس کل سازمان حسابرسی دیوان محاسبات کشور از تاریخ 01/09/1396 لغایت 18/01/1397
29 حسابرس کل هیات سوم اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات کشور حوزه (مسکن و شهرسازی)
ادامه دارد:
•شرکت سهامی  عمران شهرهای جدید مادر تخصصی
•سازمان ملی زمین و مسکن
•شرکت بازآفرینی شهری
•سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی (ماد تخصصی)
•مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
•پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران
•بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران
حضور فعال در کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی بعنوان نماینده دیوان محاسبات کشور.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

اولین نشست شورای حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا با دکتر بختیار حیدرنیا یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای

تاریخ:جمعه 17 آبان 1398-06:21 ب.ظ

  اولین نشست شورای حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا با دکتر بختیار حیدرنیا  یکی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای از حوزه انتخابیه آستارا (بنا بدعوت دفتر حزب موتلفه اسلامی آستارا )
در پی درخواست برخی از کاندیداهای مطرح در یازدهیمین  دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، اولین دوره از نشستهای اعضای شورای حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا با کاندیداهای احتمالی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار گردید و بدینوسیله جناب آقای دکتر حیدرنیا  اولین کسی بودند که با حضور در دفتر این حزب برنامه های خود در یاز د همین دوره انتخابات مجلس را ارئه دادند. این جلسه که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید رأس ساعت 16/30 روز جمعه  در مکان جدید دفتر حزب انجام شد .
در اول جلسه جاوید لقمان دبیر حزب  موتلفه اسلامی آستارا : ی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که مجلس در راس همه امور است، اظهار کرد: کار نمایندگی شغل مهم و حساسی است و هرکسی که در این جایگاه قرار می گیرد باید خدمتگزار مردم باشد. دبیر حزب موتلفه اسلامی دفتر آستارا ادامه داد: یک نماینده ای که وارد خانه ملت می شود نباید وامدار کسی باشد بلکه با تصویب قوانینی جامع به فکر پیشرفت کشور و بهبود وضع معیشتی مردم باشد و این است که کار یک نماینده مجلس را ارزشمند می کند. لقمان نیا در پایان گفت: حزب موتلفه اسلامی دفتر آستارا در نظر دارد با کسانی که می خواهند وارد عرصه کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه شوند جلساتی را برگزار و از نزدیک با برنامه های انتخاباتی آنان آشنا شود.
 دکتر بختیار حیدر نیا با تشکر از دبیر و اعضا حزب موتلفه اسلامی آستارا  بخاطر گذاشتن چنین جلسه با کاندیدا های مطرح شهرستان آستارا   گفت : جریان و هدف فکری من اسلام گرا انقلابی تحول گرا هست  وی تصریح کرد : برای بر پا ماندن انقلاب اسلامی ایران بلای سیصد هزار  شهید و هزاران جانباز و آزاده داده ایم  و برخی در القا این موضوع هستند که مردم از انقلاب دلسرد شده اند این طرز فکر اشتباه است ... مردم از انتخاب شدگان دلسرد شده اند انتخاب شوندگانی که دروغ گفتند واز راه و مسیر  انقلاب و قانون جدا شدند.
کاندیدای احتمالی دوره یازده مجلس گفت : هفت درصد منابع جهان در ایران است و یک درصد جمعیت جهان در ایران است  و اگر مدیریت جهادی باشد این وضعیت اقتصادی و اجتماعی و اشتغال جامعه نمی شد برای مثال در آستارا می توان با توریست درمانی  اشتغال زایی و در آمد زایی کرد یک ریال از دولت بود جه نمی خواهیم می توان ساختمان قدیم بیمارستان  آستارا این کار مهم را انجام داد و نیاز به بودجه ندارد و سرمایه گذار و متخصص خصوصی وجود دارد  وی تصریح کرد : با توریسم درمانی  به سه هدف می شود رسید  یک : 300نفر شغل ایجاد می شود  دوم : مشکل پزشکی آستارا حل می شود  سوم : در حوزه پزشکی اقتصاد آستارا متحول می شود (احداث رستوان  و هتل و مراکز دیگر )  
حیدرنیا تاکید کرد : چرا شهرستان مرزی آستارا فقط یک داروخانه شبانروزی داردو در شهرستان آستارا یک دستگاه سی تی اسکن نیست  و چرا افراد یدر صدد فروش ساختمان قدیم بیمارستان آستارا بصورت محرمانه بودند که خوشبختانه جلو این خیانت گرفته شد

این فعال سیاسی در ادامه گفت : در جهان نخبگان علمی ایران حرف اول را می زنند  و مسله موشکی ایران حرف اول را می زند و اما در بحث اقتصاد نتوانستم مشکل را حل کنیم و مشکل اصلی ما در مجلس شورای اسلامی ایران است  وی تاکید کرد : تمام مدیران و وزرا  از فیلتر مجلس رد می شوند و با نظارت و قانون گذاری جهادی می توان براحتی مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور را حل کرد .
کاندیدای احتمالی مجلس در ادامه گفت : فرماندار وقت بمن تعریف می کرد می خواستم مدیر متخلفی را عزل  بگیریم  نماینده وقت نمی گذرد و با چنین مدیریتی نمی شود جامعه فاضله داشت وی تصریح کرد : وقتی انتخاب ریس اد اره ای در قلیانسرا رقم بخورد و نخبگان جامعه در آن دخالت نکنند چه انتظاری از خروجی این مدیر انتصابی داریم.... اعتیاد و طلاق و بیکاری معضل شهرستان است ... وقیت این موارد در جامعه باشد دودش توی چشم همه ما می رود و امنیت اجتماعی همه جامعه بخطر می افتد
دکتر بختیار حیدرنیا گفت : دوستان در خصوص منطقه آزاد تجاری آستارا پیش آقای ترکان رفته بودند چرا به آستارا  امتیاز منطقه آزاد تجاری نمی دهید  و ترکان در جواب گفته بود آیا شما تا حالا توانستید چراغی در منطقه ویژه اقتصادی آستارا روشن کنید تا من پی گیر منطقه آزاد باشم و ما هنوز در منطقه ویژه مانده ایم چه انتظاری می تو انیم داشته باشیم.
مسئول سابق جامعه بسیج پزشکی آستارا  گفت : وقتی کسی نمی تواند مشکل خانوادگی خود را حل کند  چطور بعداز نماینده شدن می خواهد مشکل شهرستان و استان و کشور را حل کند
کاندیدای دوره یازدهم آستارا گفت : نباید انتخاب نادرست خود را بحساب انقلاب بگذاریم وی تاکید کرد : اگر من بعنوان نماینده آستارا انتخاب شوم در تهران خانه آستارا تشکیل خواهم داد که بر گرفته از نخبگان وصاحب نظران  استارایی
وی تصریح کرد : متاسفانه دنبال نخبه پروری نیستند دنبال پخمه پروری هستند این باعث عق ماندن آستارا از غافله شده است  واگر نخبگان آستارا و لوندویل را ارزش قایل شویم و همه چیز را جناحی و فامیلی نکنیم ... می توانیم با نخبگان شهرستان آستارا تمام مشکلات شهرستان آستارا حل کنیم و آستارا تبدیل به مدینه فاضله کنیم ...

دکتر حیدرنیا گفت : بیکاری جوان یکی از معضلات اصلی شهرستان شده است  کار گروه تخصصی من حتی برای بعداز انتخاب شدن طرح داریم  که در آستارا هزار نفر اشتغال زایی مستقیم می شود   وی در  ادامه گفت : اگر راه آهن و منطقه ویزه اقتصادی و توریسم درمانی و گردشگری  کلی اشتغال زایی در آستارا می شود که کار گروه من طراح را نوشتند  و بعداز انتخابات اجرا می شود   حیدرنیا تاکید کرد : با مدیریت گردشگری می توان آستارا و لوندویل را به قطب گردشگری استان تبدیل کرد
کاندیدای احتمالی دوره یازدهم آستارا گفت : در برخی سالها بهتر بود آستارا نماینده نداشت چون بضرر آستارا برخی کار کردن  وی ادامه داد سخنان نماینده باید سنجیده و به سود شهرستان آستارا باشد ... وقتی نماینده ای بر گردد در تربیون و رسانه ها ملی و استانی به مدیر سازمان گمرک کشور توهین کند ... همین طور یم شود اعتبارات به شهرستان دیگر می برنند این صراحتا فرمانداران ادوار آستارا بمن گفتند که با این حرف نماینده شش میلیارداعتبار گمرک آستارا به شهرستان دیگر رفت.
وی تصریح کرد در بحث مدیریت آموزش و پرورش باید با نخبگان فرهنگی مشورت کرد و مشکلات فرهنگیان و آموزش و پرورش را حل نمود معنی ندارد 17 مدرسه آستارا بدون معلم هستند
من برنامه کاملی برای شکوفایی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و... آستارا دارم که اعلام خواهم کرد و من با تفکر جهادی آمده ام واز یازده سالگی عضو بسیج هستم وبخاطر این پا به عرصه انتخابات گذشتم که متعقدم عدالتو قانون  باید در شهرستان آستارا اجرا شود .
کاندیدای احتمالی دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بندر آستارا در این جلسه گفت: من وامدار کسی نیستم و اگر مردم به من اعتماد کنند در حد توان در برای رفع مشکلات آنان گام خواهم برداشت. وی افزود: من سرباز ولایت و نظام ام و چه در جایگاه نمایندگی مجلس باشم یا نباشم در خدمت مردم بزرگوار بندر آستارا خواهم بود.
جذب سرمایه گذار و رفع موانع موجود در راه آنان، توسعه  منطقه ویژه اقتصادی و و راه آهن و شهرک صنعتی، توسعه گمرک، توسعه کشاورزی و صید و صیادی، توسعه بندر چند منظوره، توسعه زیر ساخت های گردشگری و توریستی، توسعه صنعت روستایی، تقویت بنگاه های زود بازده و زیر ساخت های ورزشی، حمایت از هنرمندان، فعال سازی حق مراودات مرزی، استقرار برخی ادارات و نگاه ویژه به توسعه در شهر لوندویل، تقویت زیر ساخت های بهداشتی و درمانی، ارتقاء جایگاه شهرستان از حیث اداری و استقرار ادارت کل در این شهرستان ، تلاش در جهت حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست ، توسعه آموزش عالی و آموزش و پرورش در جهت احقاق حق واقعی فرهنگیان محترم شهرستان ، استفاده از حضور مسئولان اجرایی ارشد در شهرستان آستارا به جهت توسعه و بالاخره جذب سرمایه گذاری در جهت نهادینه کردن اقتصاد  جهادی  برای تولید و اشتغال را از برنامه های انتخاباتی خود برشمرد و افزود: در راستای جلوگیری از برخی مفاسد در آستارا تمام تلاش خود را به کار می بندم.

به گزارش روابط عمومی دفتر حزب موتلفه اسلامی بندر آستارا، با توجه به درخواست تعدادی از کاندیداهای احتمالی مطرح در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این حزب آمادگی دارد تا نسبت به برگزاری نشستهای تخصصی با این عزیزان اقدام نموده و مباحث مطرح شده و دیدگاههای آنان را منعکس نماید لذا از تمامی کاندیداهای احتمالی در صورت تمایل دعوت بعمل می آید جهت برنامه برای نشستهای آتی با دبیر حزب موتلفه اسلامی شهرستان جناب آقای دکتر جاوید لقمان نیا و با شماره تلفن ۰۹۱۱۱۸۲۵۴۲۳ هماهنگ نمایید.



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

در جلسه مهم سران ارتش در 22بهمن 57 چه گذشت؟/ روایت استیصال کامل ژنرال ها و فروپاشی نهایی رژیم شاهنشاهی

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:30 ب.ظ


ادامه مطلب


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

دكتر محمد علی هالو

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:30 ب.ظ



دكتر محمد علی هالو شاعر و نویسنده و مستندساز و اولین وبلاگ نویس ایرانی

Astarao (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۱۶، ساعت ۱۴:۴۶ (UTC)دكتر محمد علی هالو شاعر و نویسنده و مستندساز و اولین وبلاگ نویس ایرانی

اسماعیل اسدی دارستانی  درجه دار بازنشسته ارتش  وی در روز نامه دیواری مدرسه راهنمایی توحید آستارا اولین بار  در سال 1367 از اسم مستعار دكتر محمد علی هالو   در شعر و متن مقالات خود استفاده نمود و در آستارا وی را بعنوان دكتر هالو می شناختند و همزمان با نشریات كشوری و بنیاد بعنوان خبرنگار ادامه داد بعداز استخدام درارتش  چون مجاز به خبرنگاری نبود  با اسم مستعار با نشریات همكاری  می كرد   از جمله پیام دانشجو بنام دكتر هالو  .. وی در شعر ها و نوشته های تند خود از اسم دكتر هالو استفاده  می كرد  و در سال 1372 كه از سوی سازمان بعنوان دوره انترنت رفت  با دوستی كه با استاد انترنت ایجاد كرد علاقه ای زیادی به فضای مجازی نشان داد  و اولین بار كه در سال 1380 اولین سایت وبلاگ نویسی در ایران تاسیس شد وی بعنوان اولسن وبلاگ پرشین عضو شد یعنی اولین وبلاگ نویس ایرانی و بعداز آن با ثبت سایت وبلاگ اقدام نمود اما بوی مجوز ندادند  وی رسما از سال 1379 اولین سایت خود بنامهای  آستارا نیوز  و ایران نیوز  و گیلان من ئ و درد نیوز را افتتاح نمود با آمدن وبلاگ در سال 1380 دامنه فعالیت خود راب عنوان فعال حقوق بشر وومحیط زیست ادامه داد  بعنوان یك فعال محیط زیست و حقوق بشر  و اولین وبلاگ نویس ایرانی شروع بفعالیت نمود وی بعداز اتفاقی كه در ارتش  در سوماردر حین انجام وظیفه رخ داد به قزوین از آنجا به پادگان تفنگداران دریایی ارتش در منجیل و آخرین یگان خدمتی پادگان نیروی دریایی ارتش در رشت بود كه بعلت بیماری شدید بازنشست گردید سال 1378   ... وی دامنه فعالیت خود را با نوشتن چند كتاب از جمله بر رسی تاریخ حقوق بشر ومیحط زیست با 5 كتاب مجوز و اجازه چاپ گرفت  و اما مجوز هفته آبادگران شمال و سایت درد نیوز وی بعلت عدم صلاحیت ندادند.....   اما وی بفعالیت حقوق بشری و محیط زیست خود ادمه داد و اولین وبلاگ نویس ایرانی بود كه توسط دادگاه انقلاب تهران فراخوانی  بمدت نامحدود بازداشت بعداز مدتها شنكجه و بازجویی تبریه شد .

این شاعر و فعال حقوق بشر تاكنون بارها دستگیر و شنكجه و پرنده سازی نمود است كه آخرین بار در سال 1393 بعلت فعالیت وبلاگ نویسی و حقوق بشر به مدت شش ماه زندان محكوم شد ... وی تاكنون هفت فیلم مستند حیات وحش و مذهبی و گردشگری ساخته است و هماكنون نیز بعنوان وبلاگ نویس فعال حقوق بشر و محیط زیست و شاعر و مستند ساز متنقد فعالیت می كند و از اولین نفرات فعال در تلگرام در شمال كشور می باشد.astarao@yahoo.com—ایمیل : dardnews.ir astaranews1.ir شماره تلفن 09112850112 astaranews.com gilanman.ir





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

یادبود 10 میلیون كشته های ایرانی- جنگ جهانی اول در تهران(هوكاست ایرانی )

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:29 ب.ظ

ایران اگر چه طی دو جنگ جهانی اول و دوم در همان بدایت امربی طرفی خود را اعلام داشت اما به دلیل شاخصه های ژئواستراتژیك و ژئوپلتیك منطقه ای طی این دوجنگ آماج حملات سنگین قرار گرفت.در طی   جنگجهانی دوم  ، علی الخصوص بر اساس تبعات سنگین اقتصادی این جنگ برای ایرانكه منتهی به قحطی های سراسری در ایران شد 10میلیون  در جنگ اول و 8 میلیون در جنگ دوم  ایرانی كشته شدند و كه بیشتر افراد  توسط اشغالگران نسل كشی شدند  كشته یا از نداتشن غذا و دارو كشته شدند  تمام آذوقه ملت را اشغالگران به كشور خود ارسال كردند و بسیاری از زیر ساختهای سیاسی و اقتصادی ایران نابود گشت و اما بعد..

به دولت  جمهوری اسلامی ایران پشنهاد می كنم تا دیر نشده  یك یادبود 10 میلیون كشته ایرانی  جنگ جهانی اول در تهران احداث كند
 و پی گیر غرامت جنگی و نسل كشی  دولتهای روسیه و عثمانی  و انگلیس و..  در طول اشغال ایران در جنگ جهانی اول باشد و همینوطر
 یك یابود بخاطر كشته شده 8 میلیون ایرانی  از سال 1318 خورشیدی تا 1325 خورشیدی بخاطر كشته شدن یا بخاطر اشغال ایران ( قطعی و گرسنگی
 و بیماری ) مردم ایران را كشت..در صورتیكه دولت ایران در زمان جنگ جهانی اول و دوم اعلام بی طرفی نموده بود...
 درجنگ جهانی اول تقربیا نصف جمعیت ایران  كشتار شدند یا كشته شدند بخاطر مقاومت در برابر اشغال  یا ارسال اذوقه ایران به جنگ توسط این متجاوزان چه در جنگ جهانی اول یا دوم..
 چطور است  اسراییل از باز از دولت آلمان  و اروپا غرامت یم گیرد بخاطر هوكاستی كه ساخته ذهن آنهاست انجام شده نه در ان حد... یا ارمنستان   با لابری گری در فرانسه و آمریكا و دیگر  كشورها موفق شده نسل كسی ارامنه در عثمانی را ثابت كند و در صدد گرفتن غرامت است و حتی وارد تاریخ بین الملل نموده است ما چه از آنها كمتر داریم حالا در صورتیكه كشتار و نسل كشی در آلمان و عثمانی ربطی به دولتهای اسراییل و ارمنستان ندارد  و اما كشور من یك كشور باستانی و مستقل بود.... اگر دولت ایران آماده باشد من بعنوان نویسنده و محقق ( 5 كتاب نوشتم ) و روز نامه نگار و درجه دار بازنشسته ارتش حاضرم  مخارج  یادمان 18 میلیون شهدای جنگ جهانی دوم و اول ایران را بدهم هم خودم تنها خانه ام را می فروشم و هم از مردم كمك می گیرم... من پشنهاد می كنم بنیاد یابود 18 میلیون نسل كشی  وشهدا توسط اشغالگران تاسیس شود من آماده رایگان مسئول یابود و هم مسئول حقوقی یابود باشم .....منت هم نمی گذارم ..تمام مطالعات و تحقیقات را دراختیار دولت قرار می دهم..
 تاسیس بنیاد یابود 18 میلیون شهدای و كشته شده ای ایران(هوكاست ایرانی ) در جنگ جهانی اول  و دوم توسط اشغالگران روس و آمریكا و عثمانی و انگلیس و دوستانش.. و عذار خواهی انها از دولت ایران...

توضیح اینكه بنا بر اسناد و مدارك موجود در وزارات امور خارجه ایران و دیگر اسناد و تحقیقات در كتابهایی آستارا در گذر زمان نوشته حریری  و سر گذشت تالشان و داستان های آسمانی ایرانی نوشته اا دارستان فقط در آستارا در سال 1225 زمانیكه گماشته های  شوروی یعنی حكومت پیشه وری ( جمهوری خود خوانده آذربایجان )  درر زمان فرار از ایران بالای 5 هزار ایرانی را قتل عام و بقیه جمعیت یعنی  5 هزار نفر را كوچك اجباری به شوروی كردند و طبق منشور  سازمان ملل متحد همین  كشتار یا همین كوچ اجباری 5000 هزار كودك و زن و نوجوان به شوروی مثال نسل كشی توسط شوروی محسوب می شود  و می توان  در دادگاههای بین المللی  از روسیه فقط برای شهرستان استارا غرامت نسل كشی گرفت و یك یابود نسل كشی مردم آستارا توسط شوروی و گماشته اشان (پیشه وری ) در استارا احداث نمود فردا دیر است ...

 09119812795

 اسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق و روز نامه نگار و مستند ساز  و فعال حقوق بشر و محیط زیست ( اولین وبلاگ نویس ایرانی )

dardnews.ir




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

اعلامیه جهانی حقوق بشر

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:29 ب.ظ


ادامه مطلب


داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

منشور حقوق بشر جهانی - کوروش كبیر

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:28 ب.ظ

منشور کوروش

استوانهٔ کوروش بزرگ یا منشور حقوق بشر کوروش لوحی از گل پخته است که در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان کوروش بزرگ هخامنشی پادشاه و بنیانگذار شاهنشاهی هخامنشی نگاشته شده‌است.

نیمهٔ نخست این لوح از زبان رویدادنگاران بابلی و نیمهٔ پایانی آن سخنان و دستورهای کورش به زبان و خط میخی اکدی (بابلی نو) نوشته شده‌است. این استوانه در سال ۱۲۵۸ خورشیدی/ ۱۸۷۹ میلادی در نیایشگاه اِسَگیله (معبد مردوک، خدای بزرگ بابلی) در شهر بابل باستانی پیدا شده و در موزه بریتانیا در شهر لندن نگهداری می‌شود.[۱] این منشور یکی از بزرگترین نشانه‌های روحیهٔ بردباری در فرهنگ ایرانی است.

پیداسازی منشور کوروش
در سال ۱۲۵۹ خورشیدی/ ۱۸۷۹ میلادی به هنگام کاوش‌های باستان‌شناسی گروه بریتانیایی در محوطهٔ باستانی بابل در بین‌النهرین (میان‌رودان)، هرمزد رسام، باستان‌شناس بریتانیایی آسوری‌تبار، استوانهٔ گلی‌ای را یافت که شامل نوشته‌هایی به خط میخی بود.

جنس این استوانه کوروش از گل رس است، ۲۲٫۵ سانتی‌متر طول و ۱۱ سانتی‌متر عرض دارد و دور تا دور آن ۴۵ سطر (به جز بخش‌های تخریب‌شده) به خط و زبان اکدی (بابلی نو) نوشته شده‌است. بررسی‌های بعدی نشان داد که نوشته‌های استوانه در سال ۵۳۸ پیش از میلاد به فرمان کوروش بزرگ پس از شکست دادن نبونید و تصرف کشور بابل، نوشته شده‌است.

این اثر در نیایشگاه اِسَگیله (معبد مردوک) در شهر بابل قرار داده شده بود. در حال حاضر این لوح سفالین استوانه‌ای در بخش «ایران باستان» در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود. از سوی دیگر، در سال ۱۳۷۵ آشکار شد که بخشی از یک لوحه استوانه‌ای که آن را متعلق به نبونید پادشاه بابل می‌دانستند، در حقیقت پاره‌ای از استوانهٔ کوروش بزرگ، از سطرهای ۳۶ تا ۴۳ است.

پس از این آگاهی، این پاره از لوح استوانه‌ای که در دانشگاه ییل (Yale) در آمریکا نگهداری می‌شد، به موزه بریتانیا در لندن انتقال داده شد و به استوانهٔ اصلی پیوست گردید. پژوهش‌های زبان‌شناسی روی دو قطعه استخوان فسیل شدهٔ اسب که در موزهٔ شهر ممنوعه در چین نگهداری می‌شوند، منجر به شناسایی نسخهٔ چینی منشور کورش شد. قدمت این استخوان‌ها به دورهٔ سلطنت هخامنشیان بازمی‌گردد.

منشور کوروش,استوانهٔ کوروش,منشور حقوق بشر کوروش,متن استوانه کوروش

ساخت منشور کوروش
کوروش بزرگ، بنیان‌گذار پادشاهی ایران و آغازگر سلسلهٔ هخامنشیان، پس از تسخیر بابل، در بابل بر تخت پادشاهی نشست و ادیان بومی را آزاد اعلام کرد. برای جلب محبت مردم میانرودان (بین‌النهرین)، مردوک که بزرگترین خدای بابل بود را به رسمیت شناخته، او را نیایش کرد و سپاس گفت. او هیچ گروه انسانی را به بردگی نگرفت و سپاهیانش را از تجاوز به مال و جان رعایا بازداشت.

او تمامی کسانی را که به اسارت به بابل آورده شده بودند گرد هم آورد و منزلگاه آنها را به ایشان بازگرداند. کوروش همچنین قوم یهود را نیز از اسارت و بیگاری در بابل آزاد کرد. به دستور کوروش، شرح وقایع و دستورهای وی روی یک لوح استوانه‌ای سفالین نگاشته شد و در معبد مردوک قرار گرفت.

استوانه کوروش
استوانه کوروش، استوانه ناقص از جنس خاک رس است که با ۳۵ خط حکاکی شده به زبان آکدی توسط هرمزد رسام در حفاری منطقه معبد مردوک در سال ۱۸۷۹ در بابل کشف گردید. تکه دوم که شامل خط‌های ۳۶ تا ۴۵ می‌شود، در کلکسیون بابلی دانشگاه ییل توسط برگر پیدا شد. حکاکی کلی گرچه در آخر ناکامل ماند، شامل ۴۵ خط شد که سه سطر اول تقریباً به طور کامل شکسته‌اند(قابل خواندن نیستند).
متن حاوی روایتی از فتح بابل توسط کورش در ۵۳۹ پ. م. است و با گفتاری از مردوخ ایزد بابلی در مورد جنایت‌های نبونعید، آخرین پادشاه کلدانی، آغاز می‌شود (سطرهای ۴-۸). در ادامه روایتی از جستجوی مردوخ برای یافتن پادشاه شایسته، انتساب کورش به حکمرانی تمام جهان، و عاملیت او در فتح بابل بدون جنگ آورده می‌شود (سطرهای ۹-۱۹).

سپس کورش، با لحن اول شخص، القاب و نسب خود را برمی‌شمرد (سطرهای ۲۰-۲۲) و اعلام می‌کند که صلح کشور را تضمین کرده (سطرهای ۲۲-۲۶) که به موجب آن او و پسرش کمبوجیه مشمول رحمت مردوخ شده‌اند (سطرهای ۲۶-۳۰). او بازسازی معبد، که در دوران زمامداری نبونعید به فراموشی سپرده شده بود، و اجازه‌اش به تبعیدشدگان مبنی بر بازگشت به میهن‌شان را توصیف می‌کند (سطرهای ۳۰-۳۶). در پایان پادشاه بازسازی دفاع شهر بابل را توصیف کرده (سطرهای ۳۶-۴۳) و گزارش می‌کند که به هنگام بازسازی کتیبه‌ای از آشوربانیپال را دید.(سطرهای ۴۳-۴۵)
در حقیقت متن توسط کاهنان مردوخ با تقلیدی از متون کهن نئو-آشوری، به ویژه کتیبه‌های آشوربانیپال نوشته‌شده در بابل، نوشته‌شده‌است. بنابراین، استوانه ساختی به شیوه معمول کتیبه‌های میانرودان دارد و به‌عنوان پی دیوارهای بابل برای یادبود بازسازی‌های کورش در آنجا گذاشته‌شده‌است.

منشور کوروش,استوانهٔ کوروش,منشور حقوق بشر کوروش,متن استوانه کوروش

نخستین بیانیه حقوق بشر
از طرف بسیاری این سند به عنوان نخستین منشور حقوق بشر شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۱ میلادی، سازمان ملل آن را به شش زبان رسمی سازمان منتشر کرد و بدلی از این منشور در مقر سازمان ملل متحد در شهر نیویورک نگهداری می‌شود.

موزه بریتانیا یا بریتیش میوزیوم این سند را نخستین بیانیه حقوق بشر می خواندو همینطور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در جریان سفر به تهران، رسما از استوانه کورش به عنوان نخستین بیانیه حقوق بشر یاد کرد و آن را مایه افتخار ایرانیان دانست.

در این لوح استوانه‌ای، کوروش پس از معرفی خود و دودمانش و شرح مختصر فتح بابل، می‌گوید که تمام دستاوردهایش را با کمک و رضایت مردوک خدای بابلی به انجام رسانده‌است. وی سپس بیان می‌کند که چگونه آرامش و صلح را برای مردم بابل و سومر و دیگر کشورها به ارمغان آورده، و پیکر خدایانی که نبونید از نیایشگاه‌های مختلف برداشته و در بابل گردآوری کرده بوده را به نیایشگاه‌های اصلی آنها برگردانده‌است. پس از آن، کوروش بزرگ می‌گوید که چگونه نیایشگاه‌های ویران‌شده را از نو ساخته و مردمی را که اسیر پادشاه‌های بابل بودند به میهن‌شان برگردانده‌است. در این نوشته اشارهٔ مستقیمی به آزادی قوم یهود از اسارت بابلیان نشده، اما با مطالعه و پژوهش منابع تاریخی مشخص شده‌است که آزادی یهودیان بخشی از سیاست کوروش پس از فتح بابل بوده‌است.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

صلح چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:26 ب.ظ

صلح چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟ اا دارستانی فعال حقوق بشر و محیط زیست جهانی - نویسنده و محقق و روز نامه نگار dardnews.ir

شرایط صلح چیست؟ شرایط جنگ چیست؟ یك خورده با هم در این زمینه صحبت كنیم. «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها»(انفال/61) قرآن می‌گوید: اگردشمن گفت: بیا صلح كنیم. دیگر چرا می‌جنگی؟ آیه‌ی قرآن است «وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها» اگرپیشنهاد صلح را می‌كند، صلح را بپذیر

امیرالمؤمنین می‌فرماید: «الجوع خیر من ذل الخضوع»(غررالحكم، ص‏361) جوع(گرسنگی) گرسنگی از ذلت بهتر است.


صلح و هم زیستی مسالمت آمیز یکی از اساسی ترین ضرورت های جوامع پیشرفته کنونی بشری را تشکیل می دهد. این صلح است که به انسان آرامش می دهد تا در مورد بهبود زندگی خود و همنوعان خود تفکر نموده و در راه پیشرفت و ترقی جامعه خویش برنامه و پلان بسنجد و با به کار بردن ظرفیت ها و استعداد های خود خدمتی را به بشریت انجام دهد.

آری! خداوند متعال نیز بنابر همین اهمیت صلح است که در کلام خویش می فرماید: والصلح خیر (یعنی صلح بهتر است نسبت به جنگ و جدال که همه چیز را نابود کند). پس معلوم می شود که صلح سعادت بار می آورد و کسانی که به جنگ و جدال می پردازند، جز این که جنایت را علیه همنوعان خود مرتکب شوند و به انسان و انسانیت ضرر برسانند دیگر کدام کار نیکی را به بشریت انجام نداده اند اما هستند انسان هایی که به جنگ و جدال افتخار نموده و به کشتن و قتل انسان های معصوم و بی گناه دست می زنند که نه تنها از لحاظ دین مبین اسلام این عمل و کارکرد آنان حرام دانسته می شود بلکه تابع هیچگونه دین، آیین و عرفی نیست.

دین مقدس اسلام، دین صلح و ترقی است اما آن گروه ها و شبکه های تروریستی از این دین مقدس فقط برای پیشبرد جنگ تبلیغاتی خود استفاده سوء نموده و آن را دین وحشت و زیستن در عقب ماندگی تفسیر نموده و به نحوی این دیدگاه سنتی خویش را می خواهند بالای ملتی که خواهان ترقی و پیشرفت کشورشان هستند قبولانده و تحمیل نمایند.
آیا ممکن است که طالبان و سایر گروه ها و شبکه های تروریستی با چنان دیدگاهی بتوانند بالای اذهان ملت ما نیک جلوه نموده و مردمان این سرزمین حاکمیت آنان را که هیچگونه نقشی در حکومت و در رژیم شان نداشته باشند، باز هم قبول نمایند؟ طبعاً، پاسخ منفی است.

ملت مسلمان و هردم شهید ما هیچگاهی یوغ اسارت را قبول ننموده و همواره می خواهند یکی از اعضای فعال جامعه جهانی باشند نه این که یک گروه متحجر و متعصبی مانند طالبان که به جز از یک یا دو کشور حامی آن که رژیم گویا اسلامی آنان را به رسمیت می شناخت، حکومت نموده و کشور ما را از ترقی و پیشرفت باز دارد. بلکه خواهان دولت منتخبی هستند که رأی شان دارای ارزش سیاسی بوده و بتواند نقش مهم و ارزشمندی را در آینده کشور بازی نماید که انشاءالله در انتخابات سال آینده چنین امری محق خواهد شد.

مولانا سمیع الحق که به پدر معنوی طالبان معروف است در این اواخر به تروریستان و دست پروردگانش امید داده است که پس از خروج نیروهای ایتلاف بین المللی به رهبری آمریکا پیروزی از آن طالبان و دهشت افکنان خواهد بود، نامبرده این را باید بداند که چنین اظهار نظراتی جز این که نفرت ملت ما را در مقابل وی و گروه ها و شبکه های تروریستی بیشتر بسازد، دیگر کدام بهره ی نخواهد داشت و این ملت ما است که به سرنوشت خویش در انتخابات آینده رقم می زنند و نه مولاناهای پاکستانی ( یا همان ابزار دست کشورهای غربی). .
سئوال 1: صلح چیست و چگونه صورت می‌گیرد؟

جواب: صلح آن است كه انسان با دیگری سازش كند كه مقداری از مال یا منفعت مال خود را ملك او كند، یا از طلب، یا حق خود بگذرد خواه در مقابل عوض باشد یا بدون عوض. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2 ، م2160 )

سئوال 2: دو نفری كه می‌خواهند مصالحه كنند باید از چه شرایطی پیروی كنند؟

جواب: دو نفری كه چیزی را با یكدیگر صلح می‌كنند باید بالغ و عاقل باشند. و كسی آنها را مجبور نكرده باشد و قصد صلح داشته باشند و همچنین حاكم شرع آنها را از تصرف در اموالشان جلوگیری نكرده باشد. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2, م2161 )

سئوال 3: اگر انسان مقدار بدهی خود را بداند و طلبكار او نداند، چنانچه طلبكار طلب خود را به كمتر از مقداری كه هست صلح كند آیا آن مقدار زیادی برای بدهكار حلال می‌شود؟

جواب: خیر ـ زیادی برای بدهكار حلال نیست مگر آن كه مقدار بدهی خود را به او بگوید و او را راضی كند یا طوری باشد كه اگر مقدار طلب خود را می‌دانست باز هم به آن مقدار صلح می‌كرد. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2 ، م2165 )

سئوال 4: اگر كسی چیزی را كه به مصالحه گرفته معیوب باشد می‌تواند صلح را بهم بزند؟

جواب: بلی می‌تواند صلح را بهم بزند، ولی نمی‌تواند تفاوت قیمت سالم و معیوب را بگیرد. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع، ج2 ، م2171 )

سئوال 5: شخصی دو همسر داشته كه یكی از آنها یك اولاد داشته است. زوجه نامبرده به طور وصیت یا صلح تمام اموال خود را به فرزندش داده و شوهر خود را از اموال خود محروم كرده و بعداً مرحومه شده است. آیا با وجود این وصیت نامه یا صلح نامه شوهر از اموال زوجه محروم می‌شود؟ و اگر بعد از فوت آن زن، شوهر هم فوت شده باشد آیا اولاد شوهر (كه از همسر دیگر می‌باشند) حق دارند مطالبه‌ی ارث پدر خود را از اموال زوجه‌ی مزبوره بكنند؟

جواب: اگر زن تمام اموال خود را مصالحه كرده باشد، زوج و ورثه حقی ندارند و چنانچه زن وصیت به تمام مال كرده و شوهر در زائد بر ثلث امضاء نكرده حق شوهر از اموال زوجه به تمام ورثه او می‌رسد. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج3، ص20 ، س2)

سئوال 6: اگر كسی با اختیار و بدون اجبار كلیه اموال خود را در حال حیات به دیگری (غیر از اولاد خودش) مصالحه نماید و كتباً مصالحه نامه بدهد، آیا اموال او متعلق به متصالح می‌شود یا این كه صلحنامه باطل است؟

جواب: اگر به وجد شرعی ثابت شود كه شخص در حال حیات اموال خود را به كسی صلح كرده و به او منتقل ساخته به نحوی كه در حین فوت مالك آن اموال نبوده ورثه در آن اموال حقی ندارند. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج3، ص21 ، س4)

سئوال 7: شخصی خود را در معرض ورشكستگی می‌بیند و برای فرار از دیون مردم، اموال خود را با مصالحه یا هبه یا بیع از ملك خود خارج می‌كند آیا این معاملات صحیح است؟

جواب: در فرض مذكور صحت معاملاتی كه برای فرار از دیون انجام گرفته محل اشكال است و حاكم شرع می‌تواند دخالت كند. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج2، ص192 ، س17)

سئوال 8: مجاز از طرف حاكم شرع در مداخله امور صغار برای تسهیل امر بازماندگان با رعایت صرفه صغار چنین می‌كند كه تمام اموالی را كه بچه‌های صغیر در معرض استعمال است مانند منزل و لوازم آن و غیره تصرف در آنها را با مادر بچه‌ها در مدت مثلاً ده سال كه نفر آخر هم به حد بلوغ برسد با زحمایت كه مادر برای بچه‌ها می‌كشد مصالحه می‌كند مثلاً اگر تصرفات در اموال سالی دو هزار تومان اجرت دارد مادر هم اجرت زحماتش دو هزار تومان و اگر بیشتر است بیشتر و اگر كمتر است كمتر و مادر بچه‌ها هم قبول می‌كند آیا به نظر مبارك شما این مصالحه در دفع اشكال تصرف در مال صغیر كافی است یا راه دیگری دارد؟

جواب: مصالحه مزبوره نسبت به اموال هر صغیری تا زمان بلوغ او اگر مقرون به مصلحت او باشد اشكال ندارد. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج2، ص191 ، س15)

سئوال 9: هرگاه شخصی منافع اموال منقول و غیر منقول خود را به كسی صلح كند كه «مصالح له» مادامی كه زنده است از منافع آن به هر نحو كه خواسته باشد استفاده كند در صورتی كه شخص مصالح قبل از مصالح له فوت شود آیا مفاد صلح مزبور به قوت خود باقی است یا محتاج به تنفیذ ورثه مصالح خواهد بود؟

جواب: صلحی كه طبق ضوابط شرعی در حیات مصالح انجام گرفته پس از فوت او نیز به قوت خود باقی است و نیاز به تنفیذ ورثه ندارد. (ر.ک استفتائات امام خمینی(ره)، ج2، ص186 ، س8)




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

دلنوشته اسماعیل اسدی دارستانی روز نامه نگار

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:26 ب.ظ

شاید آن روزهای کودکی که با ورقهای امتحانی برای خودم روزنامه ای درست می کردم که علاوه بر لوگو ، خبر و سرمقاله و طرح و جدول و قصه و مطالب دنباله دار داشت فکر نمی کردم که سرنوشت ، سر سازگاری با علاقه هایم داشته باشد و یا در دبستان و راهنمایی مسئول روز نامه  دیواری مدرسه بودم و همیشه در شهرستان اول می شدم....من به حرفه دوست داشتنی خبرنگاری و روزنامه نگاری وارد شوم . اکنون بیش ازسی و شش سال  از چاپ اولین شعرو مقالات من در ماهنامه  بنباد شهید و كیهان بچه ها و..  می گذرد  و  دو دهه از زمانیكه با هفته نامه استانی پیك  و موج شمال  و آوای شمال و فارس  و نقش قلم  و تارك خزر....و هماكنون ندای كشاورز  و تارك خزر می گذرد و چهارده سال از عمر درد نیوز و آستارا نیوز یعنی سایتهایم  می گذرد... درست است که در این مدت دستی در کارهای مدیریتی فرهنگی و نویسندگی  و ساتی هم داشته ام ، گاهی روزنامه نگاری و  طراحی سایت و وبلاگ نویسی  هم درس می دهم و چندین کتاب ام چاپ شده است  ، اما همچنان به عنوان با افتخاری می نازم که می خواهم تا پایان عمر همراهم باشد : خبرنگار. این وبلاگ وسایت ، شخصی ام یعنی درد نیوز و آستارا نیوز  است و البته در آن بر اساس بهره ها و تجربه هایم در امور فرهنگی و رسانه ای بخصوص از آنچه در  نشریات استانی و شهرستانی  عزیز فراگرفته ام می نویسم....  عنوان درد نیوز  هم ، کنایه ای از همه آن چیزهایی است که به آنها علاقه دارم و بر اساس فرمان دلم قلمی می کنم از حقوق بشر و محیط زیست  و دین ، فرهنگ و سیاست و ادبیات و سینما و هنر و اجتماع و هر چیز دوست داشتنی دیگر . می نویسم برای این نوشتن بهایی زیادی دادم زندان و شنكجه و رد صلاحیت در شورای كه عضو بودم یا عدم صدور حكم شهادت پدر بسیجی جانباز 65 درصد  و كارشكنی در كارهای اقتصادی و فرهنگی ام و.....اخراج از هیات امنا مسجد و عدم مجوز و پروانه به درد نیوز  و هفته ابادگران شمال  ....اخراج از نشریات و خبر گزاری با اعمال نفوذ صاحبان قدرت و... دیگر موارد ..اما من راهم انتخاب شده است و قسم خوردم درد مردم را بنویسم ..همین حالا  هم به شش ماه زندان و دو میلیون جریمه محكوم شدم بخاطر سایتم... و روز نامه نگاری و هر سال دارم جریمه می دهم ..اما من در جبهه افسران جنگ فرماندهی كل قوا خواهم ماند و راه پدر و برادر و خانواده ام  را ادامه خواهم داد....تا در این راه شهید  شوم....قلم آمانتی است دست من تا حد شهادت ...انشاالله موفق شوم....  دلنوشته اسماعیل اسدی دارستانی  روز نامه نگار




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

می خواهم گرگ چرانی كنم اسماعیل بابا

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:25 ب.ظ

دلنوشته اا دارستانی

گرگها آغوش خود را باز كنید تا اسماعیل بابا بیاید   dardnews.ir


می ترسم از گرگ صفت هااما چاره ای نیست سراغ همان گرگی می روم که جن از او می ترسد......... چه كنم زمانه مرا ورق را اینطور عوض كرد گرگها آغوش خود را باز كنید تا اسماعیل بابا بیاید...دنیا خیلی ......
خسته تر از  همیشه در زاد روز تولدم  سنگینی پلک هارا با آب سبک می کنم و نگاهی به گنجشک های داخل حیاط منزلمان می اندازم وگوش جان می سپارم به آواز آنها که به یکباره حسرت پرواز به دلم گذاشتند پروازی که در آن خبری از تابلوهای عبور ممنوع توقف مطلقا ممنوع و راه یکطرفه نیست.


می ترسم از عشق دوباره اماچه باید کرد که هنوز دلتنگ و اسیر لحظه های با تو بودن هستم.

می ترسم از وابستگی ها اما چه باید کرد که هنوز بدنبال چتری هستم برای خیس نشدن زیر این باران تنهایی.

می ترسم از سردی این هوای دلم اما میدانم که باید خانه ای ساخت کنج دلمان تا با گرمای وجودت در آنجا ساکن شویم.

می ترسم از گرگ صفت هااما چاره ای نیست سراغ همان گرگی می روم که جن از او می ترسد.........


سراغ سایه درختان موریانه خورده و بی ریشه نمی روم چرا که سایه سرم اینجاست.

هنگام زمین خوردن دست یاری به سوی نا اهلان دراز نمی کنم چرا که عصای دستم اینجاست.

گرچه بد شدم و غبار روزگارروی عینکم نشسته و همه جا تیره و تار است اما نگران نیستم چرا که سوی چشمانم اینجاست


چهار فصل دنیای خودم را اینگونه سپری کردم که با وجودش هنگام باران چتری بودو پس لرزه های زمستان هم نتوانست در بهار به شکوفه هایش آسیبی برساند.

در تابستان هرچند گرمای خورشیدهمدم هرم تنش شده بوداما سایه سرش بهترین سایه بان همراهم بود.

همچون جدایی برگ و درخت پاییز ماهم فصل جدایی بود برگ های زرد و نارنجی نصیب رفتگر محله و چراغ قلبم با آخرین مد لباس عازم آخرین سفر شد و من ماندم و زمستان که در سوزسرمابدون اینکه خبری از هرم تنش باشدباید برف و باران ها را تحمل می کردم

سراغ باران را می گرفت که این روزها سنگدل شده و اشکی برای ریختن ندارد

مدتهای زیادی است که قفل خلوت تنهایی ام بازشده و من بدنبال شاه کلید می گردم.


قلب امیدی برای تپیدن ندارد٬زبان روزه سکوت گرفته و چشم هاهم ......


نفس تازه ای گرفتم آن هنگام که بغض٬سکوتم را شکست
 
گرگها چرا مرا دوست دارید گرگها می دانید كه محبت با زور نمی شود ...چرا پس مرا مجبور
می كنید تا به آغوش شما بیایم...آغوش شما برای من حسی ندارد اما می آیم چون از جن ها
می ترسم..زمانه اینطور است از بد بدتر آن بدی را انتخاب می كنم ....كه نسبت به بدتر بهتر است ..اما خوب نیست..اما خوبها هم مرا نخواستند ...تا خوبها مرا بخواهند گرگها آغوش خود را باز كنید من در پناه شما باشم از دست جن های نادیده ...گرگها می دانید شما چرا انتخاب كردم... چون خوبها مرا نخواستند ....ولا اقل من شناختی روی بدی شما دارم ...واما جن ها نامریی ها هستند آنها رانمی شناسم.... گرگها آغوش خود را باز كنید می آییم با شما باشم ..اما  شرطم این است من گرگ نخواهم شد..شاید خوی و سرشت گرگ را پیدا كنم..آخه ...........من انسانم اشرف مخلوقاتم ...گرگ .........اخه خدا مرا دوست دارد ..می دانم روزی مرا پیش خوبها خواهند برد...گرگ ها دلخوش نباشید مرا به آغوش خود آوردید من روزی خواهم رفت ..چون منتظر ناجی  هستم ..ناجی كه بشریت را نجات خواهد داد... بدون منت و بدون سلاح  و با صلح و دوستی و فراوانی نعمت..گرگها دلخوش نباشید....من باز خواهم گشت....... منتظر آن روز هستم...كه منجی بشریت بیاید ...اسماعیل بابا

می خواهم گرگ چرانی كنم   اسماعیل بابا

می خواهم کمی گرگ چرانی کنم ، می خواهم تاوان رهایی گوسفندان را با حبس خود در قفس بپردازم تا شغالان در شهر آزاد بگردند و ادعای گرگی کنندو از نظر  انسان ها سگها حیواناتی با وفا و مفید هستند ولی از نظر گرگ ها سگ ها گرگ هایی بودند که تن به بردگی دادند تا درآسایش و رفاه زندگی کنند و سگانان خاین بیهوده بیش نیستند كه حتی قابل اعتماد نیستند ..گرگ باش ..مغرور باش
گرگ باش  عادت نكن ،حرف زور قبول نكن ، وحشی باش ، نترس از دشمن ،تنها باش ، وابسته نشو  و تكیه نكن ، اما تنها باش ..گرگ باش دشمن را رحم نكن بدر با تمام قدرت  و اگر در برابر سگان ولگرد بی تفاوت باشی  آنها با پارس كردن بیهوده زنده اند  برای نابودی  سگان ولگرد درنگ نكن  نابودشان كن  ..تا جهان از شر سگان ولگرد بیهوده پارس كنان پاك شود ... واما گرگ وقتی میره زیر ماشین و زخمی میشه به زور خودشو میکشونه اونور جاده .؟ انتظار نداره کسی کمکش کنه و زخمش هاشو ببندو .؟ انتظار نداره کسی یه کاسه آب بذاره جلوش.. فقط می خواد بره یه جایی کز کنه و با درد خودش بساز بره یه جای که حداقل کسه بهش سنگ نزنه!. میدونی داداش ؟ دارم خودمو می رسوم انور جاده .. نمی خواهم حالمو بپرسی ..یا زخم مرا مداوا کنی .. فقط اون سنگی که تو مشتت قایم کردی از پشت بمن بزنی رو برو بمن بزن و یا بنداز زمین .. روبرو صوری برای نخند? سنگ که از پشت می زنی  دو تا زخم میزنی زخم تن و زخم دل؟ زخم تن درست می شود اما زخم دل?.. خیلی خسته ام داداش  خیلی ... ولی امان از روزی که دوباره پاشم...؟ آنروز نزدیک است چون عمر مثل برق می گذارد. به استخوانهای پوسیدت رحم نخواهم كرد بزودی خواهم ایستاد دکترمحمد علی  هالو dardnews.ir






داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

گرگها آغوش خود را باز كنید تا اسماعیل بابا بیاید.

تاریخ:چهارشنبه 8 آبان 1398-08:24 ب.ظ

دلنوشته اا دارستانی


می ترسم از گرگ صفت هااما چاره ای نیست سراغ همان گرگی می روم که جن از او می ترسد......... چه كنم زمانه مرا ورق را اینطور عوض كرد گرگها آغوش خود را باز كنید تا اسماعیل بابا بیاید...دنیا خیلی ......
خسته تر از  همیشه در زاد روز تولدم  سنگینی پلک هارا با آب سبک می کنم و نگاهی به گنجشک های داخل حیاط منزلمان می اندازم وگوش جان می سپارم به آواز آنها که به یکباره حسرت پرواز به دلم گذاشتند پروازی که در آن خبری از تابلوهای عبور ممنوع توقف مطلقا ممنوع و راه یکطرفه نیست.


می ترسم از عشق دوباره اماچه باید کرد که هنوز دلتنگ و اسیر لحظه های با تو بودن هستم.

می ترسم از وابستگی ها اما چه باید کرد که هنوز بدنبال چتری هستم برای خیس نشدن زیر این باران تنهایی.

می ترسم از سردی این هوای دلم اما میدانم که باید خانه ای ساخت کنج دلمان تا با گرمای وجودت در آنجا ساکن شویم.

می ترسم از گرگ صفت هااما چاره ای نیست سراغ همان گرگی می روم که جن از او می ترسد.........


سراغ سایه درختان موریانه خورده و بی ریشه نمی روم چرا که سایه سرم اینجاست.

هنگام زمین خوردن دست یاری به سوی نا اهلان دراز نمی کنم چرا که عصای دستم اینجاست.

گرچه بد شدم و غبار روزگارروی عینکم نشسته و همه جا تیره و تار است اما نگران نیستم چرا که سوی چشمانم اینجاست


چهار فصل دنیای خودم را اینگونه سپری کردم که با وجودش هنگام باران چتری بودو پس لرزه های زمستان هم نتوانست در بهار به شکوفه هایش آسیبی برساند.

در تابستان هرچند گرمای خورشیدهمدم هرم تنش شده بوداما سایه سرش بهترین سایه بان همراهم بود.

همچون جدایی برگ و درخت پاییز ماهم فصل جدایی بود برگ های زرد و نارنجی نصیب رفتگر محله و چراغ قلبم با آخرین مد لباس عازم آخرین سفر شد و من ماندم و زمستان که در سوزسرمابدون اینکه خبری از هرم تنش باشدباید برف و باران ها را تحمل می کردم

سراغ باران را می گرفت که این روزها سنگدل شده و اشکی برای ریختن ندارد

مدتهای زیادی است که قفل خلوت تنهایی ام بازشده و من بدنبال شاه کلید می گردم.


قلب امیدی برای تپیدن ندارد٬زبان روزه سکوت گرفته و چشم هاهم ......


نفس تازه ای گرفتم آن هنگام که بغض٬سکوتم را شکست
 
گرگها چرا مرا دوست دارید گرگها می دانید كه محبت با زور نمی شود ...چرا پس مرا مجبور
می كنید تا به آغوش شما بیایم...آغوش شما برای من حسی ندارد اما می آیم چون از جن ها
می ترسم..زمانه اینطور است از بد بدتر آن بدی را انتخاب می كنم ....كه نسبت به بدتر بهتر است ..اما خوب نیست..اما خوبها هم مرا نخواستند ...تا خوبها مرا بخواهند گرگها آغوش خود را باز كنید من در پناه شما باشم از دست جن های نادیده ...گرگها می دانید شما چرا انتخاب كردم... چون خوبها مرا نخواستند ....ولا اقل من شناختی روی بدی شما دارم ...واما جن ها نامریی ها هستند آنها رانمی شناسم.... گرگها آغوش خود را باز كنید می آییم با شما باشم ..اما  شرطم این است من گرگ نخواهم شد..شاید خوی و سرشت گرگ را پیدا كنم..آخه ...........من انسانم اشرف مخلوقاتم ...گرگ .........اخه خدا مرا دوست دارد ..می دانم روزی مرا پیش خوبها خواهند برد...گرگ ها دلخوش نباشید مرا به آغوش خود آوردید من روزی خواهم رفت ..چون منتظر ناجی  هستم ..ناجی كه بشریت را نجات خواهد داد... بدون منت و بدون سلاح  و با صلح و دوستی و فراوانی نعمت..گرگها دلخوش نباشید....من باز خواهم گشت....... منتظر آن روز هستم...كه منجی بشریت بیاید ...اسماعیل بابا



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




Admin Logo
themebox Logo